خبرگزاری کار ایران

نگرانی ۷۰ کارگر «ایران چوب » قزوین از تهدید امنیت شغلی

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۸۴۳

به دلیل توقف موقت فعالیت کارخانه ایران چوب قزوین در یک ماه گذشته، ۷۰ کارگر این کارخانه سازنده انواع چوب از بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

کارگران این کارخانه در تماس با ایلنا گفتند فعالیت روزمره کارخانه که در زمینه تولید تولیدانواع روکش وتخته چندلایی و نئوپان فعالیت دارد از اواسط مهر ماه سال جاری به بهانه تغییر کاربری متوقف شده است.

براساس گفته این کارگران آنها از بابت دریافت مطالبات یک ماهه معوقه مزدی خود هیچ مشکلی ندارند اما چون بیشتر آن‌ها (حدود ۵۰ کارگر باقیمانده) از طریق قراردادهای موقت یک ماهه کار می‌کنند این نگرانی وجود دارد که با پایان یافتن اعتبار قرارداد، کار خود را از دست بدهند.

کارگران ایران چوب قزوین در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند که در چند وقت اخیر مدیریت کارخانه اسامی۱۷ نفر از همکارانشان را به بهانه خاتمه یافتن اعتبار قرارداد کارشان در لیست اخراج قرار داده است.

کارگران این واحد تولیدی در ادامه گفتند: از قرار معلوم مدیریت جدید  ایران چوب که تازه چند ماهی است در کارخانه مستقر شده است عقیده دارد که فعالیت این واحد تولیدی به شیوه کنونی مقرون به صرفه نیست وباید تغییر کاربری ایجاد شود.

به ادعای کارگران ایران چوب به دستور کارفرما  قرار داد کار همه کارگران این واحد تولیدی از سه ماه به یک ماه تغییر کرده و از اول آبان ماه کارگران قرار دادی بصورت اجباری  به مرخصی بدون حقوق اعزام شده‌اند .

منابع کارگری ایلنا می‌گویند کارگران شاغل در این کارخانه نیز یک ماه (مهر) حقوقشان را دریافت نکرده‌اند وبیمه تامین اجتماعی آنان نیز هر دو یا سه ماهه با  تاخیر به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز