خبرگزاری کار ایران

در مهدیشهر سمنان اتفاق افتاده است:

تعویق ۶ ماه حقوق و۳ ماه بیمه ۱۵۰ کارگر پی وسی ایران

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۱۵۶

منابع کارگری ایلنا در کارخانه صنایع پی وی سی ایران در سمنان از تعویق ۶ ماه حقوق بیش از ۱۵۰ خبر داد ند.

این منابع در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفتند: با وجود آنکه کارگران این واحد هر ماهه حقوق دریافت می‌کنند ولی دریافتی‌های آنان مربوط به معوقات حقوقی ماه‌های گذشته است.

 کارگران بابیان اینکه بی‌نظمی‌های پرداخت حقوق در طی ۸ سال گذشته باعث تجمیع شش ماه حقوق معوقه آنان شده است، با ذکر مثالی تصریح کردند: به عنوان مثال کارگران این کارخانه حقوق اسفند ماه سال ۹۳ را، صبح امروز۲۸ شهریور ماه دریافت کرده‌اند.

یکی ازکارگران شرکت پی وی سی ایران با اشاره به مشکلات معیشتی بیش از ۱۵۰ کارگر به تبع تعویق ۶ ماه حقوق، افزود: علاوه بر ۶ ماه حقوق، ۳ ماه بیمه این کارگران نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته وی، خودداری اداره تامین اجتماعی مهدی شهر سمنان از دریافت لیست بیمه‌ای کارگران این مشکلات زیادی را برای کارگران بوجود آورده است.

طبق ادعای وی، از فروردین ماه سال جاری کارفرمای کارخانه پی وی سی سمنان به دلیل مشکلات مالی کارخانه توان پرداخت حق بیمه کارگران را بصورت ۱۰۰ درصدی ندارد. به همین دلیل دفتر چه‌های درمانی کارگران در سال جاری در دو مرحله (ماهای فروردین و اردیبهشت ومرداد وشهریور) از سوی تامین اجتماعی فاقد اعتبار شده است.

به گفته وی با وجود آنکه کارفرما آمادگی خود را برای اقساطی کردن معوقات بیمه‌ای کارگران به تامین اجتماعی اعلام کرده است اما متاسفانه اداره تامین اجتماعی مهدیشهر تمایلی به همکاری نشان نمی‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز