خبرگزاری کار ایران

حکم اخراج اداره کار اسلامشهر برای دو کارگر رسمی «ویتانا»

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۴۹۴

هیات تشخیص اداره کار اسلامشهر برای دو نفر از کارگران رسمی کارخانه ویتانا حکم فسخ قرارداد کار صادر کرده است.

«حجت‌الـله قنبری» از اعضای خانه کارگر غرب تهران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: براساس آرایی که حدود دو هفته پیش از سوی هیات تشخیص اداره کار اسلامشهر صادر شد احکام اخراج آقایان «حسین بختیاری» و «بیات زارع‌پور» تایید شده است.

این فعال صنفی کارگری معتقد است احکام مذکور به استناد گزارش غیر واقعی بوده است.

کارگران یادشده از جمله ۹ کارگری بودند که از ابتدای سال گذشته کارفرما به آن‌ها اجازه حضور در محل کارشان را نداده بود. آنطور که همکاران کارگران مذکور می‌گویند سابقه کاری آن‌ها در کارخانه ویتانا دست‌کم نزدیک به ۲۵ سال است.

 آقای قنبری در توضیح غیر واقعی بودن گزارشی که توسط بازرس اداره کار اسلامشهر تهیه شده‌ است می‌گوید: به دستور کارفرما نگهبانی ویتانا در تمامی مدت سال ۹۳ به آقایان بختیاری و زاع‌پور اجازه حضور در محل کار را نداد اما این دو نفر هر روز در محل کار حاضر می‌شدند.

وی گفت: حسب شواهد موجود کارفرمای ویتانا با این استدلال که کارگران مورد نظر حاضر به قبول تغییر شرایط کار نبوده‌اند آن‌ها را اخراج کرده است اما وقتی که کمیته انظباطی کارخانه ویتانا بصورت کتبی تایید کرده است که این کارگران حاضر به قبول شرایط جدید کار هستند واهی بودن ادعای کارفرما مشخص می‌شود.

این فعال کارگری می‌گوید: با این وضعیت مسلم است هرگزارشی هم برپایه ادعای نادرست کارفرما تهیه شود وجاهت قانونی ندارد بنابراین انتظار ما این است که دست‌کم در هیت حل اختلاف آرای اخراج صادره فسخ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز