خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت تعاون خبر داد:

لایحه اصلاح برخی از مواد قانون کار به هیات دولت خواهد رفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۹۲۶

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بررسی لایحه اصلاح قانون کار در هیات دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش نویس لایحه اصلاح موادی از قانون کار تهیه شده و جهت طرح در هیات وزیران به حضور معاون اول رئیس جمهور ارسال شد.

علی حسین رعیتی فرد (معاون روابط کار و جبران خدمت وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) با اعلام این خبر اظهار کرد: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در دیدار مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ با کارگران و با توجه به تاکیدات رییس جمهور، کارگروه امنیت شغلی کارگران و ساماندهی قراردادهای کار مدت موقت متشکل از نمایندگان تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی، دیوان عدالت اداری، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و اساتید دانشگاه تشکیل شد.

وی توضیح داد: پس از تصویب کلیات لایحه مذکور در «کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی هیات دولت»، جهت تدوین جزئیات لایحه، به موجب نامه شماره ۶۱۲۱۹۴۴۵۲۸ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ دبیر هیات دولت به وزارت متبوع عودت شد.

رعیتی فرد ادامه داد: متعاقب آن مجدداً با تشکیل نشست‌های متعدد با صاحب‌نظران اقتصادی و تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی، جزئیات لایحه نیز تدوین و به موجب نامه شماره ۲۱۷۶۷۸ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ به حضور دبیر هیات دولت ارسال شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هم اکنون بررسی جزئیات لایحه اصلاح موادی از قانون کار در دستور کار «کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی» هیات دولت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس لایحه پیشنهادی اصلاحات و الحاقات مهمی بر مواد ۷.۹، ۱۰.۲۴ و ۲۷ قانون کار مبتنی بر نحوه انعقاد و خاتمه قراردادهای کار وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • ناشناس

    امیدواریم اصلاحات طوری نباشد که کارگر به گرسنگی بیفتد و همین قانون نیم بند هم متلاشی شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز