خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران ساختمانی کانادا به‌ فقدان ایمنی در محیط کار

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۱۲۳

کارگران ساختمانی کانادایی معترض، خواهان افزایش و ارتقای ابزارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و شغلی در محیط کار خود شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه سیتی نیوز کانادا، تجمع جمعی از کارگر ساختمانی منطقه اوکریج ونکوور کانادا در واکنش به مرگ یکی از همکاران‌شان بر اثر سوانح شغلی روز گذشته (جمعه) برگزار شد. 

 کارگران معترض خواهان افزایش و ارتقای ابزارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و شغلی در محیط کار خود شدند. 

نزدیک به یک ماه پس از کشته شدن یک کارگر ساختمانی در حین کار در ونکوور، روز جمعه اعضای اتحادیه کارگران ساختمانی این شهر بزرگ کانادا خواستار سرمایه‌گذاری برای بهبود وضعیت ایمنی کار شدند. 

یوریدیا فلورس، در یک کارگاه ساختمانی در نزدیکی منطقه کامبی ونکوور کار می‌کرد که جرثقیل بار خود را به دلیل‌ عدم ایمنی انداخت و با سقوط بار از فاصله ۲۰ طبقه‌ای روی سر وی سقوط و او را له کرد. 

این اعتراض توسط اتحادیه کارگران ساختمانی ونکوور برگزار شد و صدای تظاهرکنندگان از دور شنیده می‌شد که شعار می‌دادند: «یوریدیا به قتل رسید! / یوریدیا را شما کشتید!» 

بنابر گزارش این رسانه کانادایی، خانواده او نیز در کنار کارگران با پارچه نوشت قرمز رنگ «اجرای عدالت برای یوریدیا فلورس» در این اعتراض شرکت کردند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع که در کنار خانواده کارگر متوفی در تجمع حضور دارد، به یاد می‌آورد: «چیزی که از جرثقیل افتاد، تقریباً از بالای ۳۰ طبقه روی یک نفر پایین افتاد. این اتفاق می‌توانست چندین نفر دیگر را نیز بکشد. ایمنی برای کارفرما چه اهمیتی دارد که ایمنی دستگاه‌های خریداری شده خود را تایید کند؟ مگر نمی‌دانستند این جرثقیل بسیار قدیمی و از کار افتاده است؟» 

سازمان‌دهندگان اعتراض علیه‌ عدم ایمنی کار ساختمانی در پایان اظهار کردند که یک کارزار حقوقی برای محکومیت کارفرمایان و همچنین بخش مربوطه در دولت کانادا پس از مرگ همکارشان ایجاد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز