خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

آموزش تامین ایمنی کارگران ساختمانی در اولویت مسئولان باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۳۷۱

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان گفت: بیش از نیمی از حوادث کار برای کارگران ساختمانی اتفاق می‌افتد و مسئولان و کارفرمایان باید آموزش و ایمنی برای کارگران ساختمانی را جدی بگیرند.

محمدشمس آبادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی که کارگران و استادکاران ساختمانی با آن مواجه هستند تامین ایمنی کارگران است. این حوادث شامل سقوط از ارتفاع، برق گرفتگی، ریزش مصالح ساختمانی و استفاده از ابزارآلات صنعتی پر خطر همانند سنگ فرز است که با آموزش و مهارت آموزی امنیت شغلی آن‌ها فراهم می‌شود.

به گفته وی؛ آموزش ایمنی فقط مربوط به کارگران ساختمانی نیست بلکه پیمانکاران نیز باید آیین‌نامه ایمنی پیمانکاران را مطالعه و آموزش ببینند و صلاحیت تأمین ایمنی داشته باشند.

این فعال کارگری با بیان اینکه کار فرمایان باید آموزش و ایمنی برای کارگران ساختمانی را جدی بگیرند و به صورت ویژه راهکار و برنامه‌ای راهبردی مشخصی برای ایمنی کارگران ساختمانی ارائه کنند، در ادامه تصریح کرد: اگر مسئولین به فکر آموزش و ارتقاع ایمنی کارگران و استادکاران ساختمانی باشند شاهد کاهش حوادث شغلی و مرگ ومیر کارگران خواهیم بود.

شمس آبادی در ادامه به موضوع سختی کارِ کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: نه تنها همه‌ی کارگران ساختمانی باید بدون استثنا بیمه شوند بلکه باید شغل‌شان در تمام رسته‌ها مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور باشد تا بتوانند از بازنشستگی پیش از موعد بهره‌مند باشند.

به گفته وی؛ در میان کارگران ساختمانی افرادی هستند علارغم آنکه کار سختی انجام می‌دهند هنوز یک روز بیمه تامین اجتماعی ندارند. اگر برای این گروه از کارگران حادثه‌ای رخ دهد چه کسی پاسخگوی خانواده‌های آن‌هاست و مخارج زندگی آن‌ها چگونه تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز