خبرگزاری کار ایران

گزارش کمیته مزد در شورایعالی کار بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۳۸۲

جلسه‌ی شورایعالی کار بعدازظهر امروز، سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه، با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولتی در وزارت کار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه‌ی شورایعالی کار بعدازظهر امروز، سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه، با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولتی در وزارت کار برگزار شد. 

محسن باقری، نماینده کارگران در شورایعالی کار، در رابطه با این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه، آیین‌نامه چگونگیِ انتخابِ نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولتی در هیاتهای تشخیص و حل اختلاف به تصویب رسید. این آیین‌نامه در اجرای ماده ۱۶۴ قانون کار نوشته شده، که بعد از حدود یک سال و نیم، امروز بالاخره به تصویب رسید. تصویبِ این آیین‌نامه یک گامِ رو به جلو برای کارگران است. 

وی گفت: دستور کارِ دیگرِ جلسه‌ی امروزِ شورایعالی کار، بررسیِ گزارش کمیته مزد بود. در این کمیته سه جلسه موضوع مزد منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفته بود و در نهایت جمع‌بندی اعضای کمیته‌ی مزد، کنار گذاشتنِ مزد منطقه‌ای و تعیین حداقل دستمزد به صورتِ ملی بود. 

باقری گفت: گروه کارگری اجرای مزد منطقه‌ای را غیرقانونی و غیراجرایی می‌داند. همچنین نمایندگانِ وزارت صمت و اقتصاد و نمایندگانِ کارفرمایی نیز به مخالفت با مزد منطقه‌ای پرداختند. 

نماینده کارگران در شورایعالی کار گفت: در جلسه‌ی امروز، وزارت اقتصاد مسائل مختلفی را مطرح کرد و باعث شد موضوع جلسه‌ی کمیته‌ی مزد فردا تاحدودی تحت تاثیر قرار بگیرد. قرار بود در جلسه‌ی کمیته مزدِ فردا، مذاکراتِ رقمی در مورد نرخ سبد معیشت انجام شود، اما با فشاری که وزارت اقتصاد وارد کرد، قرار شد به موازاتِ صحبت بر سرِ نرخ سبد معیشت، روی منطقه‌ای شدنِ سبد هم بحث کنیم. 

باقری گفت: ترجیح ما این بود که یک راست به سراغِ تعیین نرخ سبد معیشت برویم اما متاسفانه، باید به موضوعِ حاشیه‌‎ایِ منطقه‌ای شدنِ نرخ سبد معیشت هم بپردازیم. البته همانطور که در کمیته مزد استدلال و پافشاری گروه کارگری جواب داد و در نهایت اعضا در کنارِ گذاشتنِ مزد منطقه‌ای با ما همسو شدند، پیش‌بینی می‌کنم که در بحث منطقه‌ای شدنِ سبد معیشت هم همین اتفاق بیفتد. 

وی تاکید کرد: گروه کارگری تمام تلاش خود را برای تعیین نرخ سبد معیشتِ متناسب با قیمتهای واقعی می‌کند و به کارگران اطمینان می‌دهیم که طی روزهای آینده خواسته‌ی کارگران را پیش ببریم و رقمِ سبد معیشت را نهایی و به شورایعالی کار ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز