خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

در جلسه‌ی کمیته‌ی مزد چه گذشت؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۸۵۴

نماینده کارگران گفت: در جلسه کمیته مزد وزارت بهداشت سبد جدید غذایی ارائه داده که این موضوع برای گروه کارگری عجیب و غیر قابل قبول است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه کمیته مزد، امروز، دوشنبه، ۱۴ اسفندماه، به ریاستِ علیرضا عسگریان، معاونت اقتصادی وزارت کار، و علی‌حسین رعیتی فرد، معاونت روابط کار وزارت کار، برگزار شد. در این جلسه کارشناسان جبران خدمت، کارشناسان معاونت رفاه، کارشناسان مرکز آمار، کارشناسان انستیتو تغذیه، نمایندگان کارگری، نمایندگان کارفرمایی، وزارت صمت و اقتصاد حضور داشتند. 

به گفته‌ی محسن باقری، نماینده کارگران در شورایعالی کار، در این جلسه گزارشاتی از سوی معاونت اقتصادی وزارت کار در خصوص خط فقر و سبد پیشنهادی براساس قیمتهای تنظیم بازار و خط فقر ارائه شد. همچنین عسگریان در رابطه با خدماتِ دولت به دهک اول تا هفتم و ارائه‌ی کالابرگ الکترونیکی گزارشی ارائه داد. البته ارقامی درمورد نرخ سبد معیشت در این جلسه ارائه داده نشد. 

وی به ارائه‌ی گزارش از سوی انستیتو اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت سبد جدید غذایی ارائه داده که این موضوع برای گروه کارگری عجیب و غیر قابل قبول است. از قرار معلوم سبد معیاری که از سال ۹۲ شاخصِ تعیین نرخ سبد معیشت بود و میزان کالری مورد نیاز را تعیین می‌کرد، به صورتِ یک جانبه و بدون دعوت از شرکای اجتماعی تغییر کرده است. در سبد جدید، میزان مورد نیاز کالری تغییر کرده است. 

باقری گفت: این سبد به وزارت کار ارائه شد و آنطور که ما متوجه شدیم میزان کالری‌های مورد نیاز را کم کرده‌اند که این موضوع بسیار چالش برانگیز است و مورد قبول نمایندگان کارگری نیست. به نظر می‌رسد این اقدام در راستای ارزان‌سازیِ سبد معیشت اتفاق افتاده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز