خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش کارگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

افتتاح دو مجموعه جدید آبی برای کارگران/ ۱۲ پروژه ورزشی در پیش است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۲۳۲

اسناوندی گفت: تاکنون ۲۱ پروژه ورزشی را در دولت سیزدهم طی دو سال اخیر افتتاح کردیم و ۱۲ پروژه عمرانی در حوزه احداث مجموعه‌های ورزشی کارگری در دست اجرا داریم که امید است تا پایان سال ۱۴۰۳ اکثر آن‌ها به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ورزش کارگران یکی از جلوه‌های فعالیت اجتماعی و فرهنگی این بخش از جامعه است که به دلیل اهمیت آن، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک اداره کل مشخص ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه به آن اختصاص داده که می‌تواند نقشی مهم در بهروزی، نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این گروه آسیب‌پذیر جامعه ایران داشته باشد. 

احمد اسناوندی (مدیرکل ورزش کارگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با بیان اینکه «انتخابات فدراسیون ورزش‌های کارگری پس از مدت‌ها بالاخره در نیمه فصل زمستان امسال برگزار شده است» اظهار کرد: ما در کشور چهار گروه ورزش صنفی داریم که عبارت است از ورزش نیروهای مسلح، ورزش کارگری، دانش آموزی و دانشجویی، از جمله ورزش‌های صنفی به رسمیت شناخته شده در کشور هستند که در حوزه و رسته صنفی خود اقدام به فعالیت می‌کنند. فلسفه وجودی این گروه از ورزش‌های صنفی این عقیده است که باتوجه به شرایط خاص جامعه مخاطبین آن صنف، ورزش به شکل عمومی و حرفه‌ای برای آن‌ها مفید است. 

وی افزود: از آنجا که یکی از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار و کمک به نشاط آن برای تداوم روند تولید و بهره‌وری فعالیت اقتصادی است، لذا برای حفظ سرمایه انسانی کشور که کارگران در راس آن قرار دارند، لازم است ورزش کارگری بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد و به همین دلیل در مجموعه وزارت کار یک اداره کل برای ورزش کارگری اختصاص یافته است. 

اسناوندی با بیان اینکه اداره کل ورزش کارگری وزارت کار به دو طریق ارائه خدمات خود را به کارگران ادامه می‌دهد، تاکید کرد: ما از دو مسیر «مجموعه‌های ورزشی متعلق به وزارت کار و اداره کل ورزش کارگری» و «برگزاری رویدادهای ورزشی» به کارگران عزیز کشور خدمات ارائه می‌دهیم. رویدادهای ورزشی ما توسط فدراسیون ورزش کارگری که اخیراً دوباره با انتخاباتی رقابتی فعال شده است، برگزار می‌شود. 

مدیرکل ورزش کارگری وزارت کار با اشاره به اینکه «فدراسیون ورزش‌های کارگری از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را با تصمیم دولت دهم آغاز کرد» گفت: در سال ۱۴۰۱ دوره چهارساله مدیریت قبلی فعالیت فدراسیون تمام شده بود و ما در این پست سرپرست داشتیم. اما در پایان بهمن‌ماه با حضور آقای کیومرث هاشمی و انتخاب آقای «جواد رمَضی» اقدامات خوبی پس از انتخابات در این فدراسیون درحال آغاز است. 

وی با تاکید بر اهمیت اقدامات عمرانی شکل گرفته در حوزه مجموعه‌های ورزشی وزارت کار برای ورزش کارگران گفت: در حال حاضر ما ۱۸۶ مجموعه ورزشی کارگری در سراسر کشور داریم که خود مشتمل بر ۴۴۶ مکان ورزشی است. در این میان باتوجه به اهمیت مسئله ورزش‌های آبی برای سلامت کارگران، دارای ۵۰ استخر فعال برای این عزیزان هستیم که قرار است دو مجموعه در آستانه افتتاح آبی (در زاهدان و ایلام) نیز در طی سال آتی به این ۵۰ مجموعه افزوده شود و درنتیجه به تعداد ۵۲ مجموعه استخر در کشور برسیم. در ماه‌های گذشته نیز در این دولت مجموعه استخر سنندج برای کارگران افتتاح شد که اتفاق خوبی بود. 

اسناوندی تصریح کرد: دولت سیزدهم همت خود را برای افتتاح پروژه‌های نیمه تمام تاکنون نشان داده است و در این زمینه تمام هّم و غم خود را متمرکز کرده است. ما تاکنون ۲۱ پروژه ورزشی را در دولت سیزدهم طی دو سال اخیر افتتاح کردیم و ۱۲ پروژه عمرانی در حوزه احداث مجموعه‌های ورزشی کارگری در دست اجرا داریم که امید است تا پایان سال ۱۴۰۳ اکثر آن‌ها به بهره‌برداری برسد. 

این مدیرکل وزارت تعاون، با اشاره به موضوع آثار زیان‌بار همه‌گیری کرونا به حوزه‌های مختلف تاکید کرد: در اثر کرونا مجموعه‌های ورزشی ما آسیب‌های جدی دید و تا سال‌ها غیرفعال ماند. این مشکل در حوزه گردشگری و در رابطه با تالارها و رستوران‌ها و هتل‌ها نیز پیش آمد. اما از آنجا که وزارت تعاون نگاهی تحولی دارد، تلاش و برنامه‌ریزی شد تا در چهار محور توسعه فضاهای ورزشی را با رویکرد عدالت محور در همه مناطق کشور داشته باشیم و بتوانیم مجموعه‌های راکد را دوباره احیا کنیم. 

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش کارگری ۵ مجموعه اقامتی نیز دارد، ادامه داد: ما خدمات ویژه‌ای را به دهک‌های ضعیف نیز در چهارچوبی که وزارت تعاون مشخص کرده است، با امکانات خود می‌دهیم. 

اسناوندی به موضوع هزینه‌های ورزش برای کارگران در مجموعه‌های وزارت تعاون اشاره کرد و گفت: با هدف رفاه حال کارگران، ما مجموعه‌های خود را به صورت خودگردان و با مدیریت خود کارگران داوطلب اداره می‌کنیم و تلاش داریم تا هزینه خاصی به کارگران ورزشکار تحمیل نشود. هیات امنا و هیات اجرایی در استان‌ها نمایندگان کارگر و کارفرما در مدیریت مجموعه‌ها حضور دارند و تلاش شد تا براساس دهک‌بندی‌های مختلف، هزینه‌های کمتری به ورزشکاران وارد شود. برخی از مجموعه‌های ما برای کارگران خدمات رایگان ارائه می‌دهند و بخش‌های دیگر نیز با حداقل قیمت‌های متعارف مدیریت می‌شوند. 

مدیرکل ورزش کارگری وزارت کار با اشاره به فعالیت ۷ مجموعه ورزشی کارگری در استان تهران اضافه کرد: باتوجه به متقاضیان بالای این مجموعه‌ها چالش‌هایی در زمینه اختصاص زمان و نوبت به کارگران ورزشکار داریم. باتوجه به اینکه کارگران عمدتا در حاشیه شهرها اشتغال داشته و معمولاً اقامتگاه و محل اسکان آن‌ها نیز در جنوب و حاشیه شهر است، این مجموعه‌ها نیز در این مناطق احداث شده است. یکی از مجموعه‌های شاخص ما مجموعه شماره ۲ ورزشی کارگران و مجموعه کارگری شهید معتمدی است که خدمات خوب و مناسبی را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز