خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران نگهبان قطار شهری اهواز: ۱۲ ماه حقوق و ۱۴ ماه حق بیمه طلبکاریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۱۰۱

کارگران نگهبان پروژه متوقف شده قطار شهری اهواز به تعویق در پرداخت مطالبات مزدی خود، بیش از ۹ روز است که اعتراض می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دور جدید اعتراض کارگران نگهبان پروژه ساخت قطار شهری اهواز از پنجم اسفند ماه مقابل ساختمان استانداری، شهرداری و قطار شهری اهواز آغاز شده و امروز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه مقابل ورودی کارگاه برگزار شد.

این کارگران به آنچه تاخیرهای طولانی در پرداخت معوقات مزدی خود می‌خوانند، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

آنها گفتند: حدود ۱۲ ماه دستمزد به همراه سنوات و ۱۴ ماه حق بیمه مربوط به سال گذشته و جاری برای ۱۱۳ کارگر نگهبان پروژه قطار شهری به تاخیر افتاده است لذا تصمیم گرفتیم بار دیگر دست به اعتراض بزنیم.

به گفته آن‌ها، طی یک هفته گذشته با پیگیری مستمر کارگران، یک ماه از مطالبات ۱۲ ماهه آن‌ها که مربوط به حقوق اردیبهشت ماه سال جاری می‌شود، پرداخت شده و در حال حاضر ۱۱ ماه دیگر از مطالبات باقی مانده است.

کارگران گفتند: باتوجه به اینکه اخیرا با رای قطعی مراجع قضایی، شرکت کیسون که از سال‌ها پیش مسئولیت اجرای پروژه قطار شهری اهواز را برعهده دارد به دلیل‌ عدم اجرای تعهدات مندرج در قرارداد با رعایت و اعمال موارد قانونی خلع ید شده است، کارگران از مسئولان انتظار دارند قبل از خروج پیمانکار به مطالبات خود برسند چراکه با خروج پیمانکار از مجموعه، دست کارگران برای وصول مطالباتشان خالی می‌ماند.

در این اعترض که بیش از ۹ روز تداوم داشته، کارگران خواستار پاسخگویی مسئولان دولتی، مدیرعامل قطار شهری اهواز و مدیریت شرکت پیمانکاری کیسون (مجری پروژه) در ارتباط با نابسامانی اوضاع هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز