خبرگزاری کار ایران

کاندیدای انتخابات دور دوازدهم مجلس از حوزه انتخابیه تهران:

باید نماینده کارگران در جلسات استانداری در استانها حضور یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۶۰۳

دولت باید از صندوق‌ های بازنشستگی حمایت کند

علی گهواره گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت باید در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی گهواره (کاندیدای انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی) در اظهارنظری به صورت مختصر به ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداخت.

وی با بیان اینکه کارگران ارزشمندترین گروه جامعه ایران و این بخش در خط مقدم رشد اقتصادی کشور هستند، گفت: ما باید به مسائل اجتماعی، فرهنگی و آموزشی کارگران بپردازیم و باید از مسائل معیشتی آنان عبور کنیم. رهبر انقلاب گفتند که کارگران ما نباید حتی یک روز حقوق معوق داشته باشند.

گهواره افزود: ما باید با جلوگیری از روندهای طولانی اداری، مسائل حقوقی کارگران در ادارات کار را رسیدگی کنیم. ما از نظر سیاسی نیز باید کاری کنیم که کارگران در هر استانداری یک نماینده در جلسات استان‌ها داشته باشند.

وی با تاکید بر امر سلامت و درمان کارگران و بازنشستگان کشور و مشکلات سازمان تامین اجتماعی در این حوزه، اظهار کرد: ما باید از طریق تجهیز منابع مالی و اعطای وام به تولیدکنندگان، شرایط را برای افزایش اشتغال کارگران جدید نیز فراهم آوریم. همچنین طرح ساماندهی کارکنان دولت باید در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

این کاندیدای انتخابات مجلس تاکید کرد: ما در حوزه دستمزد به جایی رسیدیم که ارزش امروز دستمزد یک سوم ارزش آن در ده سال پیش است. علاوه بر مزد ناچیز کارگران، بازنشستگان ما نیز شرایط مساعدی ندارند. ما باید صندوق قوی واحدی در حوزه بازنشستگی داشته باشیم و شرط قوی بودن آن این است که دولت با منابع خود از آن حمایت کند.

گهواره با اشاره به اینکه مشکلات اجتماعی و فرهنگی در میان کارگران نیز رشد یافته است، اظهار کرد: با مسائلی مثل اعتیاد کارگران و عدم کفایت درآمد برای ازدواج جوانان کارگر باید با ایجاد اعتبار برای ورزش کارگری و وام‌هایی از صندوق‌های مختلف مقابله کرد. در این زمینه حتی می‌توان از ظرفیت درآمد شرکت دخانیات نیز برای توسعه ورزش و بهبود شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی میان کارگران استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز