خبرگزاری کار ایران

یک کاندیدای انتخاباتی مورد حمایت جامعه کارگری:

توجه به نیروی انسانی بدون هرگونه سهم‌خواهی از قدرت، هدف اصلی من است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۹۱۲

سامان رضایی گفت: توجه به نیروی انسانی بدون هرگونه سهم‌خواهی از قدرت، اصلی‌ترین کاری‌ست که باید با توان کارشناسی برای خروج از بحران موجود در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سامان رضایی، از کاندیداهای انتخاباتی مورد حمایت جامعه کارگری، متولد سال ۱۳۵۹ مشهد، دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی شریف و دبیرکل انجمن دریانوردان ایران است؛ او برای انتخابات مجلس از حوزه تهران، پردیس، شمیرانات و ری کاندیدا شده است.

رضایی در مورد اهم برنامه‌های انتخاباتی خود گفت: متاسفانه در جریانات و کشمکش‌های سیاسی کشور، موارد مربوط به نیروهای کار به عنوان یک نیروی موثر در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی ها مغفول مانده است؛ یکی از گروه‌های مهم در نیروی انسانی کشور، دریانوردان هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند؛ اخیراً مقام معظم رهبری اعلام کردند توسعه دریانوردی کشور یکی از راه‌های برون‌رفت از بحران اقتصادی است؛ بنابراین باید به دریانوردان بیش از این اهمیت داده شود.

وی افزود: بسیاری از کشورها و نظام‌های توسعه‌ای برپایه‌ی «دریا» رشد کرده‌اند؛ نمونه‌ی بارز این کشورها، انگلستان و اسپانیا هستند که توانستند با اتکا به قدرت دریایی، به یک توسعه جهانی دست پیدا کنند؛ بنابراین دریا و ردیانوردان باید به جایگاه واقعی خود برسد.

به گفته رضایی، مجلس در مقام قوه مقننه و قانون‌گذاری بایستی فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی که تنها سهم‌خواهی گروه‌ها از قدرت است، به کار کارشناسی بپردازد.

او تاکید کرد: تصمیمات قوه مقننه بایستی کارشناسانه و با بهره‌گیری از نیروهای کارشناس و متخصص اخذ شود؛ بنده قصد دارم در مجلس در حوزه‌ی دریانوردی کار تخصصی و کارشناسی انجام دهم. امروز فعالان صنعت دریانوردی، درگیر مشکلات و نارسایی های بسیار هستند و من برای رفع این مشکلات، برنامه‌های اساسی دارم؛ منظورم برنامه‌های عملی است نه فقط شعار و حرف.

این کاندیدای انتخاباتی مورد حمایت جامعه کارگری با بیان اینکه «شرکت‌های مادرِ حوزه دریانوردی امروز مشکلات فراوان دارند» افزود: برخی از این شرکت‌ها درگیر بحران جدی هستند که اگر تدابیر مناسب اندیشیده نشود، ممکن است عمر این شرکت‌ها و صنایع به یکی دو سال بیشتر نکشد. این یک زنگ خط جدی‌ست؛ ناوگان دریایی ما در آستانه‌ی ورشکستگی و بحران است و شوربختانه جایگاه واقعی و اصیل خود را از دست داده است.

رضایی اضافه کرد: توسعه‌ی دریا-محور به صورت واقعی و حقیقی و احیای نیروی دریایی زنده و فعال و دریانوردی مستحکم، از مهم‌ترین برنامه‌های من است. من عقیده دارم برنامه‌ی توسعه‌ای که به نیروی انسانی توجه نداشته باشد، بی‌پایه است و به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد و در این میان، برجسته کردن نقش نیروی انسانی و احیای جایگاه آن، وظیفه‌ی قوه مقننه و نمایندگان آن است.

او در پایان تاکید کرد: توجه به نیروی انسانی بدون هرگونه سهم‌خواهی از قدرت، اصلی‌ترین کاری‌ست که باید با توان کارشناسی برای خروج از بحران موجود در دستور کار قرار بگیرد؛ این مهم‌ترین هدف بنده برای شرکت در انتخابات مجلس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز