خبرگزاری کار ایران

در نامه به وزیر کار مطرح شد؛

به مشکلات جامعه کارگری لرستان رسیدگی کنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۶۳۵

تشکیلات خانه کارگر استان لرستان به دنبال سفر اخیر وزیر کار طی نامه‌ای به صولت مرتضوی خواستار پیگیری مشکلات صنفی و معیشتی کارگران و بازنشستگان استان لرستان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن کامل این نامه که به امضای دبیر اجرایی خانه کارگر استان لرستان رسیده، در دوازده بند آمده است:

احتراما بدینوسیله ضمن عرض خیرمقدم و تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه باستحضار می‌رساند که استان لرستان یکی از استان‌های محروم و کم برخوردار می‌باشد همانطور که مستحضرید مردمان این دیار، مردمانی ولایتمدار و پایبند به نظام و ولایت بوده که مصداق آن تقدیم بیش از ۶ هزارو ۵۴۴ شهید والامقام به نظام مقدس جمهوری اسلامی است که متاسفانه در دولتهای قبل کمترین توجه به این دیار دلاورخیز و شهیدپرور شده است. لذا امید داریم سفر اخیر حضرتعالی به عنوان فردی انقلابی و دلسوز جامعه کارگری منشأ خیر و برکت برای جوانان بیکار، مردم بویژه کارگران نجیب و شریف لرستان گردد. مراتب درخواست بشرح ذیل جهت اطلاع، مساعدت و اقدامات لازم به حضورتان اعلام می‌گردد:

۱-با توجه به اینکه استان لرستان نیازمند اشتغال پایدار و اجرای طرحی نو به منظور جبران عقب ماندگی‌ها در بخش‌های گوناگون است و ایجاد اشتغال رصالت اصلی وزارت کار است لذا با توجه به اینکه بسترهای لازم برای ایجاد کسب و کار  در استان لرستان فراهم است، لذا درخواست داریم شرکت‌های زیر مجموعه «شستا» در استان اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

۲-کمک به احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل از جمله شرکت نساجی پارسیلون، پوست و چرم، سامان کاشی، یخچالسازی، فولاد صدر و سایر واحد‌های راکد و نیمه راکد. در عین حال شهرک‌های صنعتی مستقر در استان که با ظرفیت کمتراز ۵۰ درصد فعالند نیاز به توجه ویژه دارند.

۳-افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی باتوجه به هزینه‌های سنگین درمانی. متاسفانه در استان لرستان چندین هزار نفر از کارگران ساختمانی سالهاست درلیست انتظار بیمه قرار دارند که وزارت کار باید به آن‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

۴-تلاش برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی برای پایداری صندوق تامین اجتماعی و خدمات مطلوب به بیمه شدگان.

۵-پرداخت معوقات و اجرای کامل طرح متناوب‌سازی کارگران بازنشسته ازکارافتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی

۶-افزایش حقوق کارگران، بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان با توجه به وضعیت معیشتی و تورم حاکم بر جامعه طبق ماده ۴۱.۹۶، ۱۱۱ قانون کار و تامین اجتماعی

۷-رعایت و اجرای اصل سه جانبه گرایی و دخالت دادن در تصمیم سازی‌های جامعه هدف بویژه در شورایعالی کار

۸-اجرای قانون الزام درمان با توجه به نارضایتی‌های خیل عظیم کارگران و بازنشستگان از بیمه تکمیلی (تحمیلی)

۹-افزایش سهمیه ومبلغ وام اعطایی به بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین افزایش سهمیه سفرهای زیارتی.

۱۰-رفع تبعیض بین بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی همچنین بازنشستگان همکار و غیر همکار تامین اجتماعی

۱۱-درخواست برای تامین مسکن برای کارگران و بازنشستگان. با وجود این، در سالیان اخیر اجرای پروژه‌های تعاونی‌های مسکن با چالش‌های عمده‌ای همچون کمبود نقدینگی، تأخیر در تأمین زمین و مجوزها، طولانی‌شدن فرایند صدور پروانه‌های ساختمانی، طولانی شدن فرایندهای اداری و فقدان نظارت‌های کارآمد مواجه شده است.

 ۱۲- پیگیری مشکلات مربوط به سهام کارگران سهامداردو کارخانه نساجی پارسیلون ویخچال سازی. سالهاست کارگران سهام‌دار این دو کارخانه خواهان شفاف‌سازی از روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه سهام‌های خود هستندکه تا امروز عملی نشده و سهام‌داران اصلی توجهی به ما کارگران نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز