خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نرخ سبد معیشت بیش از ۲۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۳۱۸

نماینده کارگری در شورایعالی کار گفت: با توجه به نرخ تورم آذرماه، نرخ سبد معیشت را ۲۳ میلیون و ۵۰۰ تومان محاسبه کردیم که این رقم با توجه به ارقام و اعدادِ دی ماه تغییر می‌کند و بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه کمیته دستمزد کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران روز دوشنبه با حضور اعضای شوراهای اسلامی کار و انجمن‌های صنفی کارگران و نمایندگان کارگران شاغل در استان تهران برگزار شد. محسن باقری (نماینده کارگری در شورایعالی کار) در مورد این جلسه گفت: این جلسه یک جلسه‌ی مشورتی با حضور فعالان کارگری بود، که با توجه به نزدیک شدن به آغاز مذاکراتِ مزدیِ شورایعالی کار از فعالان و انجمن‌ها خواستیم تا ما را برای تعیین نرخ سبد معیشت یاری دهند و در مذاکراتِ مزدی از نمایندگان کارگری حمایت کنند و قدرتِ چانه‌زنیِ نمایندگان در مذاکرات بالا برود. 

باقری گفت: تورم دی ماه اعلام شده و با توجه به اینکه ملاک تعیین دستمزد در شورایعالی کار تورم دی ماه است، بنابراین داده‌های مورد نیاز را برای تعیین نرخ سبد معیشت در دست است. 

وی افزود: تعداد قابل توجهی از فعالان کارگری و انجمن‌های صنفی عضو کارگروه مزد شورای اسلامی کار در حال جمع‌آوری و پایش اطلاعات برای حمایت از نمایندگان کارگری حاضر در جلساتِ مزدیِ شورایعالی کار و تعیین رقم نرخ سبد معیشت هستند. 

رئیس کمیته مزد شوراهای اسلامی کار گفت: با توجه به نرخ تورم آذرماه، نرخ سبد معیشت را ۲۳ میلیون و ۵۰۰ تومان محاسبه کردیم که این رقم با توجه به ارقام و اعدادِ دی ماه تغییر می‌کند و بیشتر می‌شود. شوراهای اسلامی استان تهران در حال محاسبه‌ی نرخ سبد معیشت هستند و به زودی رقم آن را اطلاع خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز