خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی:

بستری رایگان کارگران بالای ۶۵ سال در بیمارستان‌ های دولتی «خدمت» نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۱۴

علی یارمحمدی از اظهارات اخیر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از امکان بستری رایگان بیمه‌شدگانِ بالای ۶۵ سال در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد؛ اما علی یارمحمدی، فعال صنفی کارگران ساختمانی بروجرد در ارتباط با این اظهارات گفت: امکان بستری رایگان کارگران بالای ۶۵ سال آنهم در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور «خدمت» نیست!

او افزود: طبق قانون الزام، باید صفر تا صد خدمات درمانی بیمه‌شدگان در همه مراکز درمانی کشور به صورت رایگان ارائه شود؛ حالا اینکه بیایند بگویند فقط بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال بروند در دانشگاه‌های علوم پزشکی رایگان بستری شوند و زیر تیغ جراحان تازه‌کار و دانشجویان بروند، به هیچ وجه با قانون الزام تطابقی ندارد و به معنای ارائه درمان کیفی و رایگان به بیمه‌شدگان نیست.

به گفته یارمحمدی، افزایش سن بازنشستگی، توافقات قبلی میان سازمان و بیمه‌شدگان را به هم ریخته است. او توضیح داد: کارگری که باید ۳۰ سال کار می‌کرد تا بازنشست شود حالا باید ۳۵ سال کار کند؛ بگذریم از اینکه کارگران ساختمانی یا بیمه ندارند یا آن‌چنان دچار وقفه‌های بیمه‌ای هستند که هیچ زمان به بازنشستگی نمی‌رسند؛ ۴۰ سال کار کرده‌اند اما ۱۵ سال سابقه بیمه ندارند!

این فعال صنفی کارگران ساختمانی اضافه کرد: چرا مراکز ملکی را در کشور به خصوص در شهرستان‌ها گسترش نمی‌دهند؛ چرا به قانون عمل نمی‌کنند تا درمان برای همه بیمه‌شدگان فارغ از سن و سال، در همه بخش‌های درمانی کشور کاملاً رایگان باشد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز