خبرگزاری کار ایران

ادعای عجیبِ روزنامه‌ی انگلیسیِ گاردین:

نئونازی‌ها پشت اعتراضات اخیر اروپا هستند!

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۸۶۶

روزنامه گاردین ادعا کرده است، احزاب افراطی، گروه‌های جوان نئونازی و سنت‌گرایان اروپا، تمایل زیادی دارند تا با اعتراضات صنفی، به روندهای موجود در اداره اتحادیه اروپا و وجود این اتحادیه اعتراض کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روزنامه انگلیسی گاردین چاپ لندن در مقاله‌ای ادعا کرد که سایه‌ی احزاب راست افراطی و گروه‌های شبه مردمی نژادپرست و نئونازی ضد مهاجرت روی اعتراضات اخیر صنفی اتحادیه اروپا (اعم از کشاورزان و رانندگان و کارگران حمل و نقل) وجود دارد. 

این روزنامه ادعا کرده است، احزاب افراطی چون AFD آلمان، گروه‌های جوان نئونازی و گروه‌های ضد مهاجرت در روستاها و لایه‌های سنتی اروپا، تمایل زیادی دارند تا با تجمعات صنفی، به روندهای موجود در اداره اتحادیه اروپا و وجود این اتحادیه اعتراض کنند. 

درحالی که خاخام‌ها و یهودیان منتقد اسرائیل توسط پلیس برلین به اتهام اظهارات یهودی ستیزانه (و در واقع ضد اسرائیلی) دستگیر می‌شوند، AFD و احزاب راست افراطی و نئونازی‌ها در سراسر اروپا و آلمان همزمان با بروز جنگ در فلسطین و اوکراین، به سیاست‌های اتحادیه اروپا اعتراضات علنی می‌کنند. 

در حالی که گروه اول اغلب به اتهامات مشکوک یهودی ستیزی سرکوب می‌شوند، گروه دوم توسط مطبوعات و سیاستمداران تحمل یا حتی مورد تحسین قرار گرفته‌اند. 

علیرغم شواهدی که نشان می‌دهد در برخی مناطق، افراط گرایان راست و نئونازی‌ها در سازماندهی فراخوان‌های اعتصاب عمومی دخالت داشته‌اند، نارضایتی در بخش روستایی به اوج رسیده و راست‌های افراطی و مهاجرستیزان و مسلمان هراس‌ها از این فرصت استفاده کرده و سیاست‌های مهاجرپذیری اروپا را به شدت مورد هدف قرار دادند. 

مخالفت با کمک به اوکراین در جنگ، مخالفت با مهاجرت، مخالفت با سیاست‌های محیط زیستی برای کاهش مصرف سوخت و تولید گاز CO2، و امثال آن، تمام آن چیزی است که باعث قرابت گفتمانی اعتصاب کنندگان کارگر و کشاورز در اروپا با جریان نئونازی شده است. 

معترضان علاوه بر انتقاد از افزایش تورم، به شدت مانند دونالد ترامپ بر علیه سیاست‌های مالیاتی اروپا اظهارنظر می‌کنند. در این میان گاهی اتحادیه‌های کارگری نیز کنترل از دست‌شان خارج شده و مانند روحی سرگردان مدیریت اجتماعات و اعتصابات را برعهده دارد. معترضان سخنانی شبیه به ترامپ می‌زنند و در این میان احزاب راست افراطی از اعتراضات حداکثر استفاده را در انتخابات‌ها می‌برند. 

افشاگری اخیر برخی نمایندگان میانه رو مبنی بر اینکه اعضای حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) (و جبهه ملی در فرانسه) یکسری جلسات مخفیانه با نئونازی‌ها داشته و نقشه اخراج میلیون‌ها کارگر مهاجر برای کمک به کارگران و کشاورزان بومی را دارند، و همچنین این حزب با اعتصاب کنندگان ارتباط مالی دارد، باعث شده تا برخی حرف و حدیث‌ها در ارتباط با نسبت این اعتراضات با جریانات ملی افراطی مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز