خبرگزاری کار ایران

چرا مسئولی برای حلِ مشکلاتِ کارگران سیمبان وارد میدان نمی‌ شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۸۱۱

کارگران حجمی و شرکتی سیمبان کشور در ارتباط با وضعیت شغلی خود همچنان با مشکل مواجه هستند و تمام اقدامات انجام شده موقتی بوده است.

یکی از کارگران سیمبان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با وجود رسانه‌ای شدن مشکلات شغلی کارگران سیمبان کشور، هنوز نهادی به مشکلات ما رسیدگی نکرده است.

این کارگر در تشریح مشکلات شغلی خود و همکارانش گفت: کارگران حجمی و شرکتی سیمبان کشور که در خطوط سرد و گرم توزیع برق مشغول کارند، خواستار تبدیل وضعیت قراردادهای خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم و تصویب قانونی که امنیت جانی آن‌ها را تضمین کند، از سوی مسئولان هستند.

به گفته وی، متاسفانه نیروهای سیمبان شرکتی و حجمی که در خط مقدم شرکت توزیع نیروی برق از جان و سلامتی‌شان مایه می‌گذارند تا چراغ هیچ خانه و کارخانه‌ای خاموش نباشد و آن‌ها که در بحران‌هایی مثل سیل، زلزله، توفان، برف و… اولین نیروهای خدمت‌رسان هستند، از امنیت شغلی برخوردار نیستند.

به گفته آن‌ها؛ رفع تبعیض و بی‌عدالتی، یک خواسته قانونی است؛ وقتی ما برای شرکت توزیع برق کشور کار می‌کنیم، چرا قراردادمان مستقیم نیست و در عین حال از بسیاری از مزایای رفاهی و قانونی همانند بیمه تکمیلی و لباس کار مناسب حتی در این فصل سرد سال محروم هستیم.

طبق اظهارات کارگران سیمبان؛ علی‌رغم اطلاع مسئولان، کسی به جدیت برای رفع کامل مشکلات سیمبانان وارد میدان نشده و هرگاه کارگران اعتراضی داشته‌اند اقداماتی موقتی انجام شده است.

این کارگران با بیان اینکه مسئولان نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مشکلات کارگران را رفع کنند، افزودند: چندین سال است پیگیر تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات قانونی هستیم این در حالیست که وزارت نیرو؛ سیمبانان را جزو نیروی انسانی خود به حساب نمی‌آورد.

کارگران با تاکید بر اینکه مسوولان برق منطقه‌ای و در راس آن‌ها وزارت نیرو باید جوابگوی کارگران زحمتکشی سیمبان باشند که هر لحظه جانشان در خظر مرگ است، گفت: بی‌توجهی به کارگران سیمبان باعث لطمه وارد آمدن به صنعت برق کشور شده است. مسوولان قضایی و نمایندگان مجلس باید جلوی این نابسامانی را بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز