خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی کار در سالگرد بازداشت کارگران میانماری، خواهان آزادی رهبران کارگری این کشور شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۰۴۵

ILO در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از تداوم بازداشت و زندان فعالان و رهبران تشکل‌های کارگری این کشور، از دولت نظامی میانمار خواست تا این فعالان و رهبران تشکیلاتی کارگران را آزاد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سایت سازمان جهانی کار، ILO  سومین سالگرد بازداشت و زندانی کردن رهبران تشکل‌های کارگری میانمار پس از کودتای نظامیان در این کشور را گرامی داشت. 

این سازمان در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از تداوم بازداشت و زندانِ فعالان و رهبران تشکل‌های کارگری این کشور، از دولت نظامی میانمار خواست تا این فعالان و رهبران تشکیلاتی کارگران را آزاد کند. 

ILO سومین سالگرد تسلط ارتش میانمار را با فراخوان برای آزادی رهبران اتحادیه‌های کارگری و همه کسانی که به ناحق بازداشت شده‌اند، گرامی داشته و این کشور را به اجرای تعهدات خود بنابر کنوانسیون‌های بنیادین سازمان جهانی کار دعوت کرد. 

سازمان جهانی کار همچنین ابراز نگرانی عمیق خود از ضربات دائمی و فرسایش مستمر فضای مدنی و حقوق صنفی در کشور میانمار اعلام کرده و تصریح کرد: از زمان روی کار آمدن دولت نظامی در این کشور، حقوق کارگران و معیشت آنان به شدت مورد تهاجم همه جانبه قرار گرفته است. 

در سومین سالگرد تسلط جریان نظامی در میانمار، گیلبرت هونگبو، دبیرکل سازمان جهانی کار (ILO) درخواست خود را برای آزادی فوری همه کسانی که به دلیل فعالیت کارگری زندانی شدند را مطرح و اظهار کرده است: همه کسانی که به ناحق زندانی شده‌اند و فقط فعالیت صنفی داشتند، باید آزاد شوند. این عدالتی است که آن‌ها بسیار مستحق آن هستند.

تت هنین آنگ، دبیرکل اتحادیه‌های صنفی کارگران صنایع و خدمات میانمار (MICS-TUSF)، طبق گزارش‌ها در اواخر سال ۲۰۲۳ پس از اتمام یک حکم بازداشتی و بازجویی‌های سنگین به هفت سال زندان در دادگاه نظامی محکوم شد. 

دیگر همکاران و یاران او نیز در جریان حملات ارتش کودتاگر میانمار بازداشت و هنوز در زندان و در شرایط بدی نگهداری می‌شوند. این بازداشت‌های صنفی در کنار انبوه فعالان دانشجویی و سیاسی و فعالین احزاب و گروه‌های مردم نهاد دیگر انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز