خبرگزاری کار ایران

حذف ۹ پیمانکار از پتروشیمی تبریز/ کارگران تبدیل وضعیت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۷۴۶

بیش از یکهزار و ۲۵۰ کارگر پیمانکاری پتروشیمی تبریز با حذف ۹ شرکت پیمانکار از قرارداد کار شرکتی به تامین نیرو تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی تبریز با اعلام این خبردر جمع کارگران گفت؛ بیش از  هزار و ۲۵۰  کارگر پیمانکاری پتروشیمی تبریز با حذف ۹ شرکت پیمانکار از قرارداد کار شرکتی به تامین نیرو تبدیل وضعیت شدند.

او در توضیح ماجرا گفته است؛ کارگران پتروشیمی تبریز در قالب پیمانکاری، قراردادی و رسمی فعالیت می‌کردند که برای بهره وری بالاتر در تولید و ایجاد انگیزه بیشتر در بین کارگران، لازم بود شرایط استخدامی یکسانی برای آن‌ها فراهم شود.به همین دلیل در نخستین گام اقدام به حذف تعداد ۹ شرکت پیمانکاری و تبدیل وضعیت کارگران آن از پیمانکاری به شکل قرارداد مستقیم کردیم که البته با این اقدام بسیاری از مشکلات نظیر برگزاری سالانه مناقصه تعیین شرکت و مسایل مربوط به آن نیز از دوش پتروشیمی تبریز برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه سه تا چهار سال آینده حدود نیمی از ۷۰۰ کارگر رسمی پتروشیمی تبریز بازنشسته می‌شوند، اظهار کرد: باید از هم اکنون به فکر جانشین‌ نیروی کار از بین کارگران ارزشمند قرارداد مستقیم باشیم و موضوع یاد شده را برای پیشرفت این مجموعه جدی بگیریم.

به گفته وی ؛ با انجام اقداماتی نظیر افزایش ضریب ریالی، ارتقای شغلی، گسترش خدمات رفاهی و ورزشی در پتروشیمی تبریز درصدد ایجاد شرایط بهتر معیشتی برای نیروی کار این مجموعه هستیم، در عین حال ۲ طرح پتروشیمی تبریز در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد که با آغاز به کار این ۲ طرح و افزایش تولیدات به درآمدزایی افزوده می‌شود و می‌توانیم کمک بهتری را برای معیشت و رفاه کارگران مجموعه داشته باشیم.

وی با اشاره به پذیرش مشروط پتروشیمی تبریز در بورس، ادامه داد: به عنوان یکی از برنامه‌های جدی بحث سهامدار کردن کارگران این مجموعه از سهام پتروشیمی تبریز را دنبال می‌کنیم که مقدمات آن فراهم شده است که می‌تواند انگیزه مضاعفی را در بین نیروی کار ایجاد کند.

میراشرفی با بیان اینکه توجه به مسایل نیروی کار را به طور جدی مورد توجه قرار می‌دهد، افزود: به مجموعه معاونت نیروی انسانی پتروشیمی تبریز تاکید داشته‌ام تا تمام راهکارهای قانونی را برای رفاه و معیشت کارگران در این مجموعه دنبال و آن را اجرایی کنند.

دبیر انجمن صنفی کارگران پیمانکاری پتروشیمی تبریز نیز در این مراسم، اظهار کرد: مهمترین خواسته کارگران پیمانکاری پتروشیمی تبریز حذف شرکت‌های پیمانکاری و تبدیل به قرارداد مستقیم در مشاغل دایمی بود.

ناصر چمنی با بیان اینکه وجود شرکت‌های پیمانکاری واسطه‌ای بیش نبوده و سبب می‌شود تا حق و حقوق کارگران تضعیف شود، افزود: به همت مدیرعامل جدید که نگرش ارزشمندی به نیروی انسانی قایل است، رسیدگی به مطالبات کارگران شکل تازه‌ای در این مجموعه پیدا کرد و طرح ساماندهی کارگران پیمانکاری پتروشیمی تبریز برای نخستین بار در سطح وزارت نفت مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدام مدیرعامل جدید پتروشیمی در حذف شرکت‌های پیمانکاری و تبدیل وضعیت نزدیک یکهزار و ۲۵۰ نفر از کارگران پیمانکاری به قرارداد مستقیم، گفت: این اقدام در سطح کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بی‌نظیر است و باید به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.

چمنی این اقدام را عامل مهمی برای بهره وری نیروی کار دانست و یادآور شد: این اقدام در واقع با هدف تحقق فرامین مقام رهبری در هفته کارگر که بر موضوع تامین امنیت شغلی کارگران و نیروی کار تاکید داشتند، صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز