خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

سیره امیرالمؤمنین آگاهی، آزادی و عدالت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۲۳۵

حسن صادقی گفت: سیره امیرالمؤمنین آگاهی، آزادی و عدالت است و در زندگی اجتماعی دو چیز را از همه مهم‌تر می‌دانست؛ نظم جامعه، وحدت و همبستگی افراد اجتماع؛ و این دو را در زندگانی خود رعایت کرد.

به گزارش ایلنا، حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، با انتشار پیامی فرارسیدن ۱۳ رجب میلاد با سعادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را تبریک گفت. در این پیام آمده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

«حقُّ علیٍّ علی هذهِ الاُمّةِ کحَقِّ الوالِدِ علی وَلَدِهِ»

حقّ علی بر این امّت همچون حقّ پدر است بر فرزندش.(پیامبر ص) قدسیان بر فراز عرش، آیاتِ یاسین را زمزمه می‌کردند و کائنات، طلوع خورشیدِ عدالت و مردانگی را انتظار می‌کشید و کعبه، در برابر قبلۀ قدم‌های او به نماز ایستاده بود. ماه مبارک رجب گم‌شده‌اش را می‌طلبید و دین محمد (ص) چشم وچراغش و امامش را. امام علی (ع) آیت خداوند در زمین و مظهر عدالت و مردانگی و شجاعت، بزرگ‌مردی که ولادتش در کعبه بود و شهادتش در عبادتگاه خداوند.

بی تردید ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) بارانِ جود و بخشایش لایزال الهی برای سیراب شدنِ انسان‌های تشنۀ حقیقت و معرفت خداوند بود. رفتار و سیرۀ آسمانی و گفتار روشنگرِ ایشان در تمام اعصار و روزگاران چراغ هدایتی شد برای همگان. سیره امیرالمؤمنین آگاهی، آزادی و عدالت است و در زندگی اجتماعی دو چیز را از همه مهم‌تر می‌دانست؛ نظم جامعه، وحدت و همبستگی افراد اجتماع؛ و این دو را در زندگانی خود رعایت کرد. 

سیزده رجب علاوه بر میلاد امام علی (ع) به عنوان یار و یاور همیشگی پیامبر اکرم(ص)، فرصتی برای تکریم پدران و بوسه بر دستان پینه بسته آنان در مسیر ارتزاق روزی حلال است. فرارسیدن ۱۳ رجب، سالروز ولادت امیر مؤمنان حضرت امام علی(ع)، اسوۀ اندیشه‌ورزان و پشت و پناه دین محمد(ص) را که در تقویم به عنوان بزرگداشت و پاسداشت مقام مرد و روز پدر نام‌گذاری شده است، خدمت همۀ مردان، پدران و آزادگان ایران و جهان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

امید است همۀ مردان و مردمان ایران با استعانت از خداوند منان، و سرلوحه قرار دادن سیرت علی(ع) در تمام مراحل و ابعاد زندگی و در امر خدمتگزاری به اسلام و ایران و انقلاب و همچنین عدالت گستری، موفق باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز