خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان جهانی کار در نشست اتحادیه اروپا:

ارزش حقیقی مزد کارگران با تورم جهانی کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۹۳۰

هونگبو بر ضرورت محوریت عدالت اجتماعی و توزیع صحیح ثروت در سیاست‌های اتحادیه اروپا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری ILO، دبیرکل سازمان جهانی کار در نشست مشترک با وزرای اتحادیه اروپا بر لزوم بازگرداندن عدالت اجتماعی در میان شاخص‌های اصلی سیاست‌گذاری قاره اروپا تاکید کرد. 

گیلبرت هونگبو، دبیرکل سازمان جهانی کار ILO، به وزرای اتحادیه اروپا گفت: تأثیر متقابل بین بحران‌های منطقه‌ای، زیست محیطی و اقتصادی، نابرابری‌های اجتماعی موجود را بدتر کرده و معیشت آسیب‌پذیرترین قشرها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

او در نشست غیررسمی اتحادیه اروپا درباره عدالت اجتماعی و اشتغال ریاست ریاست بلژیک در شورای اتحادیه اروپا از ضرورت همگرایی اجتماعی و توجه عدالت اجتماعی در اروپا و سراسر جهان سخن گفت. 

هونگبو در این نشست گفت که بهبود اقتصادی و اجتماعی پس از همه‌گیری کرونا متوقف شده است و هشدار داد که نابرابری‌ها پیشرفت به سوی عدالت اجتماعی را برای همه کشورها دشوار ساخته است. 

وی با اشاره به گزارش جدید اشتغال سازمان جهانی کار اظهار کرد: بحران اشتغال باعث شده که سالانه دو میلیون بیکار جدید به جهان اضافه شود، بدون آنکه از جمعیت بیکار کنونی کاسته شود. در پایان سال ۲۰۲۳ جمعیت بیکار جهان به ۴۳۵ میلیون نفر رسیده است. همچنین سال گذشته حداقل دستمزد کشورها نتوانسته با نرخ تورم جهانی منطبق شود و ارزش دستمزدهای حقیقی در جهان کاهش یافته است. 

او از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن خواست تا از ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی حمایت کنند و برای کاهش بحران نابرابری، توزیع مجدد ثروت و فرصت‌ها و ترویج کار شایسته را برای همه کارگران، صرف نظر از جنسیت، نژاد و قومیت آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

هونگبو در ادامه گفت: «بدون افزایش رشد کار شایسته میان مردم، رسیدن به توسعه پایدار ممکن نخواهد بود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز