خبرگزاری کار ایران

حمایت دولت آلمان از اوکراین از طریق حذف تعرفه واردات و یارانه، کشاورزان و کارگران حمل و نقل را به اعتصاب کشاند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۱۱۵

کشاورزان آلمانی در اعتراض به تصمیمات دولت به شکل نمادین در کنار جاده‌های روستایی، چوبه‌های دار کار گذاشته بودند که نماد مرگ کشاورزی آلمان بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه گاردین انگلستان، دولت آلمان با حذف یارانه کشاورزان و حذف تعرفه واردات محصولات کشاورزی اوکراین برای حمایت از آنان در جنگ با روسیه، خشم کارگران و کشاورزان این کشور را برانگیخت. 

روزنامه گاردین با تحلیل این مطلب که اعتراض کارگران بیشتر به دلیل برانگیخته شدن احساسات آنان از سوی حزب ملی‌گرای آلمانی و راست «آلترناتیو برای آلمان» یا AFD است، نوشت: اعتراضات کشاورزان و کارگران خشمگین بخش حمل‌ونقل‌ها و راه‌آهن آلمان مستقیماً با سازماندهی پوپولیستی حزب AFD بروز و ظهور داشته است. 

کشاورزان آلمانی به شکل نمادین در کنار جاده‌های روستایی در سراسر کشور، چوبه‌های دار کار گذاشته بودند که نماد مرگ کشاورزی آلمان بود. 

برخی معترضان اعم از کارگران و رانندگان بخش حمل و نقل داخلی آلمان که کارشان با اقدام دولت کساد شده و همچنین کشاورزان این کشور که به نام حمایت از اوکراین در جنگ در رقابت بدون تعرفه با کشاورزان کشور رقیب قرار گرفتند، برخی جاده‌ها را در میانه زمستان سد کردند. 

کاهش یارانه‌های کشاورزان آلمانی در زمستان امسال آن‌ها را به اندازه واردات بدون تعرفه غله از اوکراین عصبانی کرده است، آنان در مقابل ادارات دولتی در هفته نخست سال جدید میلادی بارها علیه اولاف شولتز صدراعظم آلمان شعار دادند. 

کاهش یارانه‌های گازوئیل و کود به‌عنوان نهاده‌های لازم موثر در قیمت کالاهای کشاورزی و قیمت حمل و نقل و میزان سفارشات، که اکنون توسط دولت تا سال ۲۰۲۶ تصویب شده است، احتمالاً به مزارع کوچک ضربه خواهد زد و می‌تواند به ویژه برای کشاورزان ارگانیک که در هر هکتار بنزین و گازوئیل بیشتری نسبت به کشاورزی معمولی مصرف می‌کنند، دردناک باشد. 

برخی از کشاورزان پیشنهاد می‌کنند که دولت می‌تواند به جای آن مالیات بر پارافین یا کودهای شیمیایی را افزایش دهد اما یارانه را حذف نکند. دولت این پیشنهاد را نپذیرفته است. 

همچنین دولت درخواست رانندگان ماشین‌های سنگین و همچنین مذاکرات شرکت‌های حمل و نقل ریلی برای دریافت کمک به ازای حذف یارانه‌ها را نیز رد نموده و این خشم معترضان را بیشتر کرده است. 

کارشناسان دولتی معتقدند کشاورزان و کارگران در جریان جنگ اوکراین اسیر تبلیغات حزب AFD راست افراطی شدند و این حزب نیز زبان گویای آن اقشار معترض شده تا بتواند در انتخابات امسال، رای آن‌ها را بخرد. کشاورزان و اقشار میانی و بخشی از کارگران جنوب آلمان نیز رسما اعلام کردند که امسال به نفع AfD رای خواهند داد. 

تظاهرات‌ها و اعتصابات یک هفته‌ای روزه کارگران کشاورز و کارگران بخش حمل و نقل و رانندگان در سراسر کشور آلمان، گاه با مسدود کردن بزرگراه‌ها همراه بود. 

کشاورزی آلمان متشکل از حدود ۲۵۶ هزار شغل که تقریباً ۲ درصد از نیروی کار ملی را بکار گیری می‌کنند، ممکن است کوچک به نظر برسد. اما کشاورزان حدود نیمی از اراضی کل آلمان را نگهداری می‌کنند و سخنگویان این بخش اقتصاد آلمان تاکید می‌کنند که موقعیت جغرافیایی و کیفیت خاک این کشور باید حفظ شود و حفظ امنیت و کیفیت خاک در گروی فعالیت کشاورزان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز