خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران رسمی نیشکر هفت تپه برای بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸۱۰

تعدادی از کارگران رسمی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با اشاره به اینکه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد نیاز به بازنگری دارد، خواستار اجرای درست این طرح برای افزایش میزان حقوق خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران رسمی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با اشاره به اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل در این شرکت سال‌ها پیش تدوین شده و یکبار هم این طرح دراسفند سال ۱۴۰۱ بازنگری شده افزودند: مطالبه اصلی کارگران این مجموعه تولیدی وکشاورزی، بازنگری درست در طرح طبقه‌بندی مشاغل است چراکه از سال‌ها پیش تاکنون این طرح تغییری نکرده وکارایی ندارد.

این کارگران در ادامه گفتند: در پیگیری مطالبات صنفی خود برای بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل، کارگران بارها دست به تجمع صنفی زده‌اند و تا زمانی که طرح طبقه‌بندی مشاغل بصورت درست بازنگری نشود به پیگیرهای خود ادامه می‌دهند.

طبق اظهارات کارگران؛ بعد از سال‌ها پیگیری، تقریبا یکسال پیش با مدیران هفت تپه به تفاهم رسیدیم که نسبت به بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران بعد از سال‌ها اقدام نماید اما در عمل به وظیفه قانونی خود به درستی عمل نکردند ودر عین حال در اقدامی خارج از عرف، صدور احکام جدید را منوط به اخذ تعهد نامه کتبی از کارگران کردند که همان زمان با مخالفت کارگران همراه شد.

کارگران هفت تپه در ادامه گفتند؛ ۱۷ مرداد ماه سال جاری در پی گیری‌هایمان از اداره کل کار خوزستان و اداره کار شهرستان شوش، در نهایت مقرر شد مجددا فرایند بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل اینبارتوسط یک دفتر فنی در استان تهران انجام شود اما تا کنون به دلیل نارضایتی کارفرما و تامین نشدن منابع مالی، هیچ کارشناسی وارد هفت تپه نشده و اجرای آن با تعلل همراه شده است.

این کارگران در پایان با درخواست از مدیرعامل شرکت کشت وصنعت هفت تپه گفتند: درآمد کارگران به اندازه‌ای نیست که معاش‌شان تامین شود به همین دلیل درخواست بازنگری درست در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل را داریم تا همه بتوانند از مزایای اجرای این قانون استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز