خبرگزاری کار ایران

مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره قرآنی فجر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۴۷

مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره قرآنی فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره قرآنی فجر، بعدازظهر امروز، چهارشنبه ۱۳ دی ماه، به همت دارالقرآن خانه کارگر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پرویز نصیری، رئیس دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهید سلیمانی و ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: برگزاری این مسابقات کمک به ارتقای معنویت است. عجین شدن با قران کمک می‌کند تا در ابعاد مختلف زندگی موفق‌تر عمل کنیم.

وی گفت: هم در خانه کارگر و هم در دانشگاه علمی کاربردی آموزش‌های قرآنی بسیاری ترتیب داده‌ایم. در دانشگاه‌های علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی دوره تربیت معلم قرآنی دایر کرده‌ایم و در خانه کارگر نیز آموزش‌های قرآنی در حوزه‌های مختلف داریم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر گفت: در دو دانشکده دانشجویان در رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند. در دانشگاه علمی کاربردی ۸۰۰ دانشجو و در دانشکده فنی و مهندسی فتح ۹۰۰ دانشجو در حال تحصیل داریم. افتخار می‌کنیم که از طریق این دانشکده‌ها توانسته‌ایم در ارتقای آموزش و مهارتِ افراد برای کشور مثمر ثمر باشیم.

در ادامه حسین فلاح، دبیر هفتمین جشنواره مسابقات قرآنی فجر، گزارشی از میزان ثبت‌نام کنندگان در این مسابقات ارائه داد.

به گفته‌ی او، تا روز گذشته ۸هزارو ۸۶ نفر از سراسر کشور در این مسابقات نام‌نویسی کرده‌اند. از این بین ۵هزار و ۲۸۴ نفر بانوان و ۲هزار و ۸۰۲ نفر نیز آقایان هستند.

رشته‌های این مسابقات عبارتند از:  احکام، اذان، حفظ کل قرآن، حفظ سوره فجر، حفظ جز ۳۰، حفظ ۵ جز قران، حفظ ۱۰ جز اول قرآن، حفظ ۲۰ جز اول قرآن، بخش خوش‌نویسی، بخش صوت و لحن، بخش ترتیل، مداحی، بخش صلوات، تفسیر و حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن برای کودکان.

افراد برای شرکت در این مسابقات می‌توانند عدد ۹ را به سمانه ۱۰۰۰۰۱۰۰۱۰۰ ارسال کنند.

علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارکر، نیز در ادامه گفت: هفتمین دوره مسابقات قرآنی به مدت یک ماه ادامه دارد و در روزهای پایانی دهه فجر این مسابقات به پایان می رسد.

وی گفت: از افرادی که در این مسابقات شرکت کردند تشکر می‌کنیم و امیدواریم این مسابقات به خوبی برگزار شود و از همه دعوت می‌کنیم در این مسابقات حضور پیدا کنند. خداوند به خیر شما بیفزاید.

دبیر کل خانه کارگر در ادامه ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: ولادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را روز زن و روز مادر  نامیده‌اند. روز زن برای بزرگداشت مادران و زنان است که سمبل از تلاش‌ و کوشش هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز