خبرگزاری کار ایران

کارگران گروه ملی فولاد ایران به کار بازگشتند/ شکایت از ۱۴ نفر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۰۰۹

پس از پایان مذاکرات نمایندگان کارگران گروه ملی فولاد ایران با نمایندگان مدیریت گروه ملی فولاد و دولت در استانداری خوزستان، کارگران به کار بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از پایان مذاکرات نمایندگان کارگران گروه ملی فولاد ایران با نمایندگان مدیریت گروه ملی فولاد و دولت در استانداری خوزستان، کارگران این مجموعه توافق کردند به کار بازگردند و درنهایت اعتراضات این مجموعه پایان یافت.

علی باقری (کارگر گروه ملی فولاد ایران) اظهار کرد: پس از جلسه روز گذشته مذاکره میان کارگران و دولت و شرکت در استانداری ۱۴ نفر از کارگرانی که اغلب آن‌ها کارت ورودشان مسدود شده بود، عصر دیروز پیامکی مبنی بر گشوده شدن پرونده شکایت شخصی مدیرعامل از آن‌ها دریافت کردند. با این وجود کارگران معترض به شکایت مطرح شده از سوی مدیریت، با وساطت همکاران خود تصمیم گرفتند سر کار بازگردند تا این چهارده نفر از طریق مذاکره با مدیران بتوانند مدیرعامل را از شکایت منصرف کنند. 

همچنین پس از اجتماع عصر دیروز کارگران، مسئولان حراست و نماینده مدیرعامل اعلام کردند که تلاش خواهد شد تا شکایت پس گرفته شود. 

مصطفی عبیات (کارگر گروه ملی فولاد) اظهار کرد: گروه ملی فولاد یک کمیته کارگری متشکل از نمایندگان مدیرعامل، رئیس حراست و دو تن از نمایندگان کارگری دارد که در این موارد سعی می‌کنند مشکلات را کدخدامنشانه در درون خانواده فولاد حل کرده و با کارگران متخلفی که احیاناً در فرآیندی اقدام به شکستن ضوابط در محیط کار کرده‌اند، برخورد کند که شبیه کمیته انضباطی است؛ اما در این فقره شکایت از کارگران به این کمیته رجوع نشده است.

وی افزود: بهتر این است که فضای مطالبات صنفی به سمت کشمکش‌های شخصی کشیده نشود، هرچند تصور ما کارگران این است که بخشی از مدیران و بانک ملی از توافق حاصل شده در روز شنبه درون استانداری خوزستان رضایت ندارند و این اقدامات واکنشی به آن نتایج است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز