خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ریزی برای تجمع کارگران شهرهای آرژانتین/ اعتراض‌ها به تورم و حذف یارانه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۸۹۷

فعالان کارگری آرژانتین می‌گویند احتمالاً هزاران نفر در راهپیمایی‌ها شرکت علیه دولت خواهند کرد که باعث تشدید تدابیر امنیتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از گرادا، جمعی از کارگران اتحادیه‌های کارگری آرژانتین در شهرهای مختلف برای تجمع کارگران شهرهای آرژانتین در حمایت از تحصن روز گذشته کارگران بوینس آیرس (پایتخت) که به افزایش تورم و حذف یارانه‌ سوخت معترض بودند، درحال برنامه‌ریزی هستند.

فعالان وابسته به کنفدراسیون سراسری کارگران آرژانتین و سایر اتحادیه ها و احزاب مخالف دولت قصد دارند در روز پنجشنبه 28 دسامبر در چندین مکان در سراسر آرژانتین تظاهرات کنند.

بزرگترین اعتراض در روزهای اخیر در بوینس آیرس پایتخت برگزار شده است. کاخ ریاست جمهوری و دادگستری در مرکز شهر، در این روزها شاهد اعتراض کارگران به سیاست‌های ضد کارگری دولت نئولیبرال، خاویر میلی (رئیس جمهور جدید) بوده است.

کوردوبا، روزاریو، لاپلاتا، سینتافه، مندوزا و نوکوئن از شهرهایی هستند که کارگران در آنها اعلام آمادگی برای شرکت در راهپیمایی کرده‌اند.

فعالان کارگری آرژانتین می‌گویند احتمالاً هزاران نفر در این راهپیمایی‌ها شرکت خواهند کرد که باعث تشدید تدابیر امنیتی و اختلال در حمل و نقل و تجارت در مسیر آن می‌شود. 

گفتنی است، پلیس آرژانتین روز سه شنبه در واکنش به تجمعات به خشونت و پرتاب گاز اشک آور برای متفرق کردن کارگران در پایتخت متوسل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز