خبرگزاری کار ایران

واکنش خانه کارگر به تصویب دو فوریت طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۷۷

خانه کارگر با صدور بیانیه‌ای نسبت به تصویب دو فوریت طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا متن این بیانیه بدین شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

متاسفانه تصویب دو فوریت طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی راه را برای تضییع حقوق این عزیزان هموار کرده است.

هنوز کارگران ساختمانی مصوبه‌ چندی پیش را فراموش نکرده بودند که  آن هم به نفع پیمانکاران تنظیم گردیده بود! و سبب محرومیت کثیری از کارگران از بیمه تامین اجتماعی شده بود که مطابق اصل ۲۹ قانون اساسی حقی همگانی است و حاکمیت باید در این خصوص مسئولیت‌پذیر باشد اما آن را نیز از این قشر ضعیف مخصوصاً کارگران ساختمانی دریغ کردند.

اکنون نیز استفسارکنندگان با طرحی جدید و در راستای تامین منافع پیمانکاران مجدداً علیه کارگران و بیمه کارگران ساختمانی دست به اقدام زده‌اند و با عنوان "استفساریه" در واقع قصدشان را بر پایه سلاخی معدود بندهای مقوّم گذاشته‌اند که در صورت تصویب نهایی، بیمه بسیاری از کارگران را دچار تزلزل خواهد کرد.

به نظر می‌رسد نگاه غالب حاکم در مورد بیمه کارگران ساختمانی چه در دستگاه‌های اجرایی و چه در بخش قانونگذاری اجرای قسط را به بوته فراموشی سپرده و دستخوش مصلحت‌اندیشی آن هم بر پایه اظهارات کم‌اساس گردیده است.

متاسفانه این دیدگاه در ایامی که باید در کلیه ارکان حاکمیت؛ جذب قلوب مردم خصوصا کارگران شریف آن هم قشر ضعیف کارگران ساختمانی به عنوان یک اصل خدشه‌ناپذیر مورد توجه و عمل قرار گیرد، موجب شده است کارگرانی که بر هر کوی و برزن و در سرما و گرما به دنبال کار می‌گردند اینک آخرین امید آنها یعنی برقراری و استمرار بیمه تامین اجتماعی با این طرح دو فوریتی به سمت یاس برود و بسیاری از آن ها ممکن است بیمه خود را از دست بدهند.

لذا تاکید می‌کنیم مطابق اصل ۲۹ قانون اساسی نباید حق این صاحبان واقعی انقلاب ضایع گردد و از همه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست توجه و دقت و حساسیت برای عدم تصویب مفاد این طرح دو فوریتی را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز