خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان به عدم تبدیل وضعیت استخدامی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۳۲۲

صبح امروز گروهی از کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان برای پیگیری وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان دفتر مرکزی پالایشگاه ابادان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در پالایشگاه آبادان می‌گویند: جمعی از کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان صبح امروز (۱۵ آذر ماه) با تجمع مقابل ساختمان مرکزی خواستار پیگیری وضعیت شغلی و استخدامی خود شدند.

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی درباره اعتراض امروز خود و همکارانش گفت: چندین سال است کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان پی‌گیر تبدیل وضعیت شغلی خود هستند و در این خصوص بارها دست به اعتراض صنفی زده‌اند، اما در نتیجه بی توجهی مسئولان تا کنون نتیجه ای نگرفته اند، اما موضوعی که امروز باعث نارضایتی وتجمع کارگران پیمانکاری ارکان ثالث شده شائبه تبدیل وضعیت شغلی تعدادی از افراد خاص با دستور مستقیم مدیر عامل است.

او با اشاره به اینکه حدود ۴۵۰۰ نفر هستیم که به صورت پیمانکاری در پالایشگاه آبادان به کار مشغول هستیم، گفتند: می‌خواهیم وضعیت استخدامی ما به قرارداد مستقیم تبدیل شود.

یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه در تجمع امروز مانع ورود برخی  همکاران معترض به پالایشگاه و تعلیق از کار شمار دیگری شده‌اند، گفت: نارضایتی ما به این جهت است که پالایشگاه سالهاست با پیمانکارانی تمدید قرارداد می‌کند که سابقه خوبی در لحاظ کردن ایمنی و پرداخت مطالبات کارگران ندارند. در واقع موضوع خروج پیمانکاران از صنعت نفت چندین سال است که از سوی دولت مطرح می‌شود، اما تاکنون کاری برای اجرای این مطالبه کارگران انجام نمی شود.

او گفت: از دیگر خواست‌های کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل، صدور نفت کارت و بن کارت، دریافت تسهیلات کم‌بهره همانند همکاران رسمی و قراردادی و همکاری در ایجاد تعاونی مسکن کارگری است که در نتیجه بی‌توجهی هنوز این مطالبات محقق نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز