خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

در جلسه‌ی معلولان با معاون سازمان برنامه و بودجه چه گذشت؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۳۳۸

جمعی از افراد دارای معلولیت با مدیران سازمان برنامه و بودجه دیدار کردند.

 بهروز مروتی (فعال حقوق معلولان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از دیدار جمعی از معلولان با مدیران سازمان برنامه و بودجه خبر داد. این دیدار در پیِ تجمعِ روز یکشنبه‌ی معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه اتفاق افتاد. 

وی گفت: محورهای موردِ بحث در این جلسه، بازگشت ردیف بودجه‌ی اجرای «قانون حمایت از معلولان» به بودجه‌ی سنواتی، افزایش بودجه‌ی ماده‌۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان، بررسی معوقات سال ۱۴۰۲ و مواردی دیگر بود. 

مروتی بیان کرد: در این جلسه که با حضور آقای نجفی‌خواه، معاون سازمان برنامه و بودجه، و جمعی دیگر از مدیران این سازمان برگزار شد، قول بازگشتِ ردیف بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان و افزایشِ قابل توجه بودجه اجرای ماده ۲۷ این قانون داده شد. 

فعال حقوق معلولان بیان کرد: بودجه اجرای ماده ۲۷ در سال جاری حدود هزار میلیارد تومان است که آنطور که گفته‌اند افزایشِ چشم‌گیری داشته و منتظریم ببینیم بعد از انتشار جزیاتِ لایحه بودجه ۱۴۰۳ این رقم چقدر افزایش پیدا کرده است. 

وی بیان کرد: آقای نجفی‌خواه در این جلسه در خصوص درخواست بررسی وضعیت معلولان پشت‌نوبتی ماده ۷ و ۲۷ دستور دادند که بررسی شود چقدر بودجه برای این کار نیاز است و چه میزان پشت نوبتی برای دریافتِ این حقوق وجود دارد. 

این فعال حقوق معلولان گفت: در این جلسه اعلام شد که درخصوص نحوه اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان تصمیم قطعی گرفته نشده و قرار است درباره‌ی نحوه‌ی افزایش تعداد دریافت‌کنندگان یا افزایش پلکانی کمک هزینه معیشت رایزنی و تصمیم‌گیری شود. 

مروتی گفت: مفادی در قانون وجود دارد که اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته شده اما اجرا نمی‌شوند؛ در مورد این مفاد هم بحث شد که از آن جمله می‌توان به تبصره دو ماده ۵ اشاره کرد. در این جلسه قرار شد علت عدم اجرای این مفاد بررسی شود. 

وی ادامه داد: آیین‌نامه بند «ب» تبصره ۱۲ که امسال در بند «ب» ماده ۳ تبصره ۱۶ تکرار شده است، اجرا نمی‌شود که در این مورد هم قرار شد پیگیری شود تا آیین‌نامه‌ای این تبصره نوشته و اجرا شود. 

مروتی گفت: معاون سازمان برنامه و بودجه درخصوص معوقات معلولان سال ۱۴۰۲ اظهار کرد که پرداخت معوقات منوط به تأمین منابع است، اما با این وجود، موضوع را قابل بررسی دانست. 

موضوعاتِ دیگر مورد بحث در این جلسه عبارت بودند از: نحوه‌ی اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان، بررسی پرداخت حق پرستاری و کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ به همه‌ی معلولان واجد شرایط پشت نوبت، رسیدگی به‌عدم اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون معلولان (بلیط نیم بها)، دستور بررسی برگزاری جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه با تشکل‌های معلولان، درخواست اختصاص کامل بودجه بهزیستی، درخواست مستثنی کردن بهزیستی از قانون استفاده متوازن. 

مروتی در پایان گفت: این جلسه را مثبت تلقی می‌کنیم و امیدواریم ثمربخش باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز