خبرگزاری کار ایران

حذف پیمانکاران از پتروشیمی تبریز/ کارگران قرارداد مستقیم می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۴۸۶

روند حذف پیمانکاران از پتروشیمی تبریز آغاز شده و تا ماه آینده تمام پیمانکاران این شرکت حذف و همه‌ی کارگران این مجموعه قرارداد مستقیم خواهند شد.

 ناصر چمنی (فعال کارگری و بازنشسته پتروشیمی تبریز) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از حذف تمام پیمانکارانِ این شرکت خبر داد و گفت: روند حذف پیمانکاران از حدود شش ماه پیش آغاز شده و تا ماه آینده تمام پیمانکاران این شرکت حذف و همه‌ی کارگران این مجموعه قرارداد مستقیم خواهند شد.

چمنی گفت: حدود ۶۰۰ نفر در سال ۹۲ و براساس مصوبه دولت آقای احمدی‌نژاد قرارداد مستقیم شده بودند و حدود ۱۲۰۰ نفر با پیمانکار کار می‌کردند که خوشبختانه این تعداد هم قرارداد مستقیم می‌شوند.

وی افزود: طرح ساماندهی کارکنان دولت و حذف پیمانکاران هنوز بین مجلس و شورای دست به دست می‌شود و به نتیجه نرسیده است. امیدواریم اتفاقی که در پتروشیمی تبریز افتاده است، به سایر مجموعه‌ها هم تسری پیدا کند و کارفرمایان مطمئن باشند با حذف پیمانکاران بهره‌وری مجموعه افزایش پیدا خواهد کرد و دسترنج کارگر مستقیم به جیبِ او می‌رود.

این فعال کارگری گفت: پیمانکاران در واقع واسطه هستند هیچ کاری جز رد کردنِ حق بیمه و پرداخت حقوق ماهیانه کارگر ندارند و البته این واسطه خیلی اوقات به ضرر کارگران است و علاوه بر اینکه امنیتِ شغلی‌شان را بسیار کمتر می‌کند سبب ضایع شدنِ حقوق کارگران می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز