خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

امنیت شغلی و مشکلات جامعه کارگری پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۷۱۴

رئیس شورای هماهنگی کار گلستان گفت: کارگران مطالباتی چون بیمه، تامین امنیت شغلی، بهبود معیشتی دارند که بایستی مشکلات آنها شود.

روح الله تجری در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: متاسفانه هنوز امنیت شغلی مناسب برای کارگران وجود ندارد و بعضی از کارگران با قراردادهای کوتاه مدت ۱ الی ۶ ماهه مواجه می‌شوند که انگیزه کار و بهره‌وری پایین می‌آید.

وی ادامه داد: مشکلات معیشتی و درمانی کمر کارگر را خم کرده و بسیاری از کالاهای اساسی افزایش داشته‌اند. افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران در سال جاری دردی از زندگی کارگران دوا نکرد و مسئولان باید بیشتر از هر زمان دیگری برای رفع دغدغه‌های کارگران تلاش کنند و اقداماتی صورت بگیرد که کارگر دغدغه‌اش کار و تلاش برای تولید و پیشرفت کشور باشد.

تجری افزود: گفته شده بود تا اگر تا نیمه اول سالجاری سیر صعودی تورم مهار نشود باید اقدماتی برای افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال درنظر گرفته شود. تلاش‌های بسیار زیادی برای افزایش حقوق کارگران انجام دادیم ولی متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای برای افزایش حقوق کارگران بدست نیامد. لذا از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی توقع داریم از کارگران حمایت کنند و جلسات شورای عالی کار برای افزایش دستمزد را برگزار کنند.

رئیس شورای هماهنگی کار استان تصریح کرد: به فصل سرما رسیده‌ایم و ساخت ساز مسکن در استان کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل کارگران ساختمانی به دلیل رکود بازار مسکن روزگار سختی را سپری می‌کنند.

وی اظهار کرد: زمانی که صنعت ساخت ساختمان رونق می‌گیرد بیش از ۲۰۰ رسته شغلی فعال می‌شوند. وقتی صنعت ساختمان‌سازی رونق  پیدا کند، استان هم از نظر اشتغال کارگران ساختمانی از این وضعیت نجات پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز