خبرگزاری کار ایران

ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی به ابتکار ILO/ محوریت کار شایسته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۳۸۷

هیئت رئیسه ILO، منشور «ائتلاف همکاری برای تحقق عدالت اجتماعی» را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، روز جمعه گذشته در سیصد و چهل و نهمین اجلاس هیئت رئیسه ILO، منشور «ائتلاف همکاری و مشارکت‌های چندجانبه برای تحقق عدالت اجتماعی» برای سال آینده میلادی در مقر سازمان جهانی کار (ILO) تصویب شد. 

مسئولان این سازمان معتقدند این نقشی کلیدی در حمایت از عدالت اجتماعی ایفا خواهد کرد. 

هدف ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی، ایجاد تعهدات و سرمایه‌گذاری‌های فزاینده و ترویج اقدامات مشخص در جهت تحقق عدالت اجتماعی است. این اقدامات و سرمایه‌گذاری‌ها از طریق ترویج «کار شایسته» و «گسترش چتر تامین اجتماعی» تحقق می‌یابد. 

طبق این منشور، در سال ۲۰۲۵ و ۲۰۲۴ میلادی، ائتلاف همکاری‌ها و مشارکت‌های چندجانبه را افزایش خواهد یافت و نقشی کلیدی در حمایت از عدالت اجتماعی ایفا خواهد کرد؛ به ویژه در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان ملل در سال ۲۰۲۴ قرار است پیشنهاد تعیین «عدالت اجتماعی» به‌عنوان شعار و محور برنامه‌های آن سال تا سال ۲۰۲۵، مدنظر باشد. 

ائتلاف مؤسسات سه جانبه ILO -شامل دولت‌ها، سازمان‌ها و تشکلات کارگری و کارفرمایی- به همراه موسسات مالی بین‌المللی، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد و مدنی، قرار است تا در ماه آینده برای هم‌اندیشی در جهت تحقق این منشور گردهم آیند. 

دسترسی بهتر به مراقبت‌های بهداشتی، آموزش با کیفیت برای کارگران، تحقق کار شایسته، بهبود فرصت‌های شغلی، تغذیه و آموزش بهتر برای کارگران و خانواده‌های ایشان، بخشی از برنامه این منشور است. 

گیلبرت هونگبو، دبیرکل سازمان جهانی کار (ILO)، در اظهارنظری از ضرورت همکاری تمامی طرفین سه جانبه شامل: دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران برای تحقق این منشور گفته و مشارکت همه آن‌ها را خواستار شده است. 

هیئت رئیسه سازمان جهانی کار سه بار در سال، در ماه‌های مارس، ژوئن و نوامبر، برای تصمیم گیری در مورد سیاست‌های آتی این سازمان و تهیه پیش‌نویس برنامه و بودجه ILO، تشکیل جلسه می‌دهد. 

سیصد و چهل و نهمین اجلاس هیئت رئیسه ILO بین ۳۰ اکتبر تا ۱۱ نوامبر در ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز