خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بخشنامه‌های بی‌مورد علیه کارگران ساختمانی را لغو کنید...

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۰۳۲

کارگران ساختمانی برای آنکه بیمه شوند باید در ساختمانی کار کنند که پروانه ساخت داشته باشد و یا آنها ملزم به فعالیت در رشته‌ای هستند که در آن پروانه مهارت دارند، این بخشنامه مشکلات زیادی برای کارگران به وجود می‌آورد.

 روح‌الله محمدی (رئیس کانون کارگران ساختمانی استان گلستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی و محدودیتی که این بخشنامه‌ها برای بیمه کارگران ایجاد می‌کنند، گفت: براساس الزامِ سازمان تأمین اجتماعی، کارگران ساختمانی برای آنکه بیمه شوند باید در ساختمانی کار کنند که پروانه ساخت داشته باشد یا آنها ملزم به فعالیت در رشته‌ای هستند که در آن پروانه مهارت دارند.

وی با اشاره به الزامِ کار در ساختمان‌های دارای پروانه ساخت گفت: با توجه به رکود ساخت و ساز، این الزام، سنگ‌اندازی پیش پایِ کارگران ساختمانی است و آن‌ها را از ابتدایی‌ترین حقوقشان محروم می‌کند. در این شرایط بسیاری از کارگران در ساختمان‌های که تعمیرات جزئی یا کلی دارند در حال فعالیت هستند؛ با این بخشنامه برای بیمه این کارگران مشکلاتی به وجود می‌آید.

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان گلستان همچنین با انتقاد از الزام به فعالیت در رشته‌ی مشخص گفت: درست است که کارگر ساختمانی در یک رشته پروانه مهارت می‌گیرد، اما به دلیلِ کمبود کار گاهی مجبور می‌شود در رشته‌ای دیگر فعالیت کند در غیر اینصورت باید مدتها بیکار باشد. این الزام نیز به شکلِ بی‎رحمانه‌ای بسیاری از کارگران ساختمانی را از بیمه محروم می‌کند.

محمدی تأکید کرد: بیمه کمترین و ابتدایی‌ترین حق کارگر است که کارگران ساختمانی سالها از آن محروم مانده‌اند. تامین اجتماعی نه فقط به بهانه کمبود منابع بلکه با بخشنامه‌های مختلف کارگران ساختمانی را در این سالها از حق خود محروم کرده است. این سازمان باید  در این آشفته بازار ساخت و ساز بخشنامه‌های بی‌مورد خود را لغو کند و دست از بازرسی‌های بی‌رویه بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز