خبرگزاری کار ایران

مدیریت داروگر تهران به بخش دولتی بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۴۹۵

منابع کارگری در کارخانه داروگر تهران از واگذاری مدیریت این واحد تولیدی به هیات حمایت از صنایع خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری با اشاره به اینکه حذف مدیریت خصوصی کارخانه باعث بهبود وضعیت کارخانه و کارگران می‌شود، گفت: کارخانه داروگر تهران که از سال‌ها پیش به بخش خصوصی واگذار شده بود باتوجه به تعطیلی مکررخطوط تولیدی وبدهی‌های مالیاتی آن، اخیرا مدیریت آن به هیات حمایت از صنایع واگذار شده است.

یکی از کارگران در تشریح مشکلات این واحد تعطیل شده گفت: مشکلات مدیریت و نداشتن منابع مالی کافی برای راه اندازی کارخانه، افزایش بدهی های مالیاتی و پرداخت نکردن حقوق کارگران باعث شد تا دولت بعد از سال‌ها حضور بخش خصوصی که منجر به تعطیلی و بلاتکلیفی کارگران شده بود، آن را به هیات حمایت از صنایع تحویل دهد.

این کارگر با بیان اینکه کارخانه داروگر تهران که در کیلومتر ۱۵ جاده قدیم کرج واقع شده، سالهاست در سایه حوادث مختلف دستخوش بحران‌های شدید مدیریتی، تولیدی و مهم‌تر ازهمه بحران سوء مدیریت بخش خصوصی شده است، اظهار داشت: از تاریخ هشتم شهریور ماه سال جاری نمایندگانی از وزارت صنایع با همراهی ماموران اداره مالیات و نیروی انتظامی در کارخانه حضور پیدا کرده‌اند واز آن موقع تا هم اکنون ما کارگران مشغول آماده‌سازی کارخانه برای تولید هستیم.

او با طرح این سوال که چرا دولت مسئولیت رسیدگی به کارخانه‌ای را که نبض اشتغال و اقتصاد استان محسوب می‌شود به اشخاصی واگذار می‌کند که صلاحیت نگهداری ازآن را ندارند، گفت: این کارخانه در گذشته حدود هزارو ۸۰۰نیروی کار فعال داشته است که با واگذاری آن به بخش خصوصی به مرور کارگران به حدود ۳۸نفر تقلیل یافته‌اند.

او همچنین درباره مطالبات کارگران گفت: با توجه به اینکه دو تا سه نفر به عنوان مدیران اجرایی دولت در کارخانه مستقر شده‌اند اما هنوز پولی بابت مطالبات کارگران واریز نشده و در عین حال  مواد اولیه برای تولید نداریم.

طبق اظهارات وی، کارگران داروگر تهران ۵ ماه حقوق وحدودا ۸ ماه حق بیمه پرداخت نشده دارند و آخرین پولی که دریافت کرده‌اند حقوق اردیبهشت ماه سال جاری بوده که ماه قبل (شهریور) به حساب کارگران واریز شده است. در عین حال هنوز مطالبات حدود۵۰ کارگری که پیش از اخراج شده اند، هنوز پرداخت نشده است.

این کارگر در خاتمه گفت: با حمایت بیشتر دولت از کارخانه داروگر که در گذشته یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدی محصولات شوینده در کشور بوده است، می‌توان زمینه اشتغال مجدد کارگران قدیمی و شمار زیادی از جوانان جویای کار این استان را فراهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز