خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی کار:

سالانه ۱۲ میلیارد روز کاری با افسردگی سپری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۰۲۵

با توجه به اینکه از هر پنج نیروی کار حداقل یک نفر در طول زندگی خود بیماری جدی روانی را تجربه می‌کند و تخمین زده می‌شود سالانه ۱۲ میلیارد روز کاری به دلیل افسردگی و اضطراب از دست می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، تحقیقات جدید انسیتوهای تحقیقاتی وابسته به ILO می‌گوید؛ حجم قابل توجهی از کارگران در کشورهای مختلف روزهای کاری خاصی را در هفته همراه با افسردگی و ناتوانی از انجام وظایف می‌گذرانند. 

این تحقیقات جدید که با پیام و شعار «همیشه خوب بودن در محل کار الزامی نیست» شروع شده است، به ضرورت اصلاح نحوه رفتار کارفرمایان با کارگرانی که به دلیل فشار کاری همزمان دچار دوگانه اضطراب-افسردگی و کمال‌گرایی-اهمال‌کاری می‌شوند، پرداخته است. 

در این گزارش آمده است: با توجه به اینکه از هر پنج نیروی کار حداقل یک نفر در طول زندگی خود بیماری جدی روانی را تجربه می‌کند و تخمین زده می‌شود سالانه ۱۲ میلیارد روز کاری به دلیل افسردگی و اضطراب از دست می‌رود، مقابله با مسائل مربوط به سلامت روان در محل کار ممکن است در ابتدا غیرقابل حل به نظر برسد. 

با این حال، به گفته کارشناس مدیریت روانی محیط کار سازمان جهانی کار، «امیلی روزادو-سولومون»، راه‌حل‌های سریع پیشگیرانه‌ای وجود دارد که کارفرمایان می‌توانند برای کارمندان و کارگرانی که از بیماری‌های مزمن سلامت روانی رنج می‌برند، یک شرایط موقتاً متفاوت ایجاد کنند تا بتوانند دوباره با بهره‌وری لازم به کار برگردند. 

طبق یافته‌های این گزارش کارفرمایان باید بتوانند درک کنند که گاهی باید به کارگران و کارکنان خود بگویند: لازم نیست در همه چیز و همیشه خوب باشند و کامل ظاهر شوند. 

این تحقیقات نشان می‌دهد: حجم قابل توجهی از موارد شکایت از افسردگی و استرس افراد، ناشی از مناسبات موجود در محیط کار است. 

در این تحقیق، عملیات چهار مرحله‌ای را که کارفرمایان می‌توانند برای کاهش استرس روانی در محل کار قبل از شروع آن انجام دهند و توصیه‌هایی درباره اینکه چرا اقدامات عقل سلیم برای رسیدن به محیط بهتر در محل کار ضروری است، مطرح شده است. 

از جمله مورد توصیه شده این است که کارفرمایان می‌توانند در مواردی با ایجاد شرایط خاص برای یک نیرو (مرخصی، کاهش فشار کاری موقت، اصلاح رفتار و ایجاد تغییر و تنوع کاری) می‌توان نیروی کاری که دچار مشکلات خاص شده است را مدیریت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز