خبرگزاری کار ایران

پنج ماه از بلاتکلیفی کارگران تعدیلی «شهرداری جیرفت» گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۴۵۴

هیچ مسئولی پاسخگو نیست

نزدیک به پنج ماه از بلاتکلیفی شغلی نزدیک به ۱۴۳کارگر تعدیلی شهرداری جیرفت می‌گذرد و کارگران تعدیلی هنوز پیگیر بازگشت به کار خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از «کارگران بیکار شده شهرداری جیرفت» خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی و بازگشت به کار خود شدند.

این کارگران اظهار کردند: حدود ۱۴۳ کارگر خدمات شهرداری جیرفت با سوابق دو تا سه‌ساله هستیم که از ابتدای خرداد ماه سال جاری، از ورودمان به محل کارمان جلوگیری شده و بیکار شده‌ایم. وضعیت پیش آمده در حالی ادامه دارد که بعد از خروج کارگران؛ مسئولان چندین بار وعده بازگشت به کار کارگران تعدیلی را به صورت مشروط داده‌اند با این حال هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

یکی از کارگران شهرداری جیرفت در این‌باره گفت: هر چند کارگران معطل بازگشت به کار خود هستند اما قبول شرایط سنی و دادن تعهد محضری برای جابجایی کارگرانی  که پیش از بیکاری، دو تا سه سال سابقه کار در بخش خدمات شهرداری داشته‌اند، از سوی مسئولان شهری جیرفت غیرقانونی است.

او در تشریح مشکل بیکاری خود گفت: در حدود پنج ماهی که بیکار بوده‌ام در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌ام اما به دلیل شرایط سنی‌ام؛ تا این لحظه هیچ کاری برای من و شمار دیگری از همکارانم پیدا نشده است.

این کارگر با اشاره به اینکه شرط لحاظ نشدن سوابق شغلی و بیمه‌ای کارگران در شهرداری پیش پای کارگران گذاشته شده و اعلام کرده‌اند سابقه کاری دو تا سه‌ساله آن‌ها در سوابق شغلی جدید لحاظ نمی‌شود، در ادامه افزود: کارگرانی که در بیرون از شهرداری در انتظار بازگشت به کار هستند، مشکلات معیشتی زیادی دارند. تعدادی از آنها با انجام کارهای نظیر دستفروشی، مسافرکشی و نگهبانی واحدهای تولیدی و مسکونی؛ معیشت خود را تامین می‌کنند اما مابقی هنوز نتوانسته‌اند برای خود شغلی پیدا کنند.

او با بیان اینکه در پیگیری وضعیت شغلی خود تجمعاتی مقابل ساختمان شهرداری برگزار کرده‌ایم، در پایان گفت: درحالی من و سایر همکارانم به دنبال ایجاد شرایط برای بازگشت به کار هستیم که مسئولان استانی بارها وعده بازگشت به کارمان را داده‌اند اما در عمل کاری انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز