خبرگزاری کار ایران

تاکید دبیر ستاد ملی جمعیت بر اهمیت «جمعیت» در استمرار حرکت کشور در مسیر توسعه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۰۹۴

شکیبا محبی‌تبار تصریح کرد: سازمان‌ها بایستی در راستای افزایش جمعیت، دستورالعمل‌ها را طوری طراحی کنند که مانعی برای خانواده‌ها در راستای افزایش جمعیت وجود نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، شکیبا محبی‌تبار (دبیر ستاد ملی جمعیت کشور) در سفر به استان کرمان ضمن شرکت در نشست امور بانوان اداره‌کل تأمین اجتماعی استان کرمان و بازدید از زایشگاه بیمارستان تأمین اجتماعی پیامبر اعظم کرمان، در دیدار مسئولین قرارگاه جوانی جمعیت استانداری کرمان و فعالین موسسات مردمی جمعیت با اشاره به اهمیت مؤلفه جمعیت در شتاب‌بخشی و استمرار حرکت کشور در مسیر توسعه همه‌جانبه، بر استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای افزایش جمعیت تأکید کرد. 

وی در این سفر در جمع بانوان شاغل در تأمین اجتماعی استان کرمان، طی سخنانی با اشاره به اهمیت مسئله بازتولید جمعیت برای صندوق‌های تامین اجتماعی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت در کشور، استراتژی دولت سیزدهم فرهنگ‌سازی، ایجاد شرایط مناسب و تشویق افزایش فرزندآوری خانواده‌های ایرانی است. مؤلفه جمعیت یکی از اولویت‌های مهم در موضوع مبانی حاکمیتی است و ستاد ملی جمعیت با چنین دیدگاهی اهداف خود را پیش می‌برد. 

محبی‌تبار همچنین گفت: نسبت به شرایط دیگر کشورهای دنیا، با توجه به ذخایر فرهنگی کشور که در فرهنگ و سنن ایرانی و اسلامی وجود دارد، ظرفیت‌های فراوانی برای غلبه بر مشکل نرخ پایین افزایش جمعیت و حرکت جهان به سمت سالمندی جمعیت داریم که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. 

دبیر ستاد ملی جمعیت تصریح کرد: سازمان‌ها بایستی در راستای افزایش جمعیت، دستورالعمل‌ها را طوری طراحی کنند که مانعی برای خانواده‌ها در راستای افزایش جمعیت وجود نداشته باشد و در بُعد فرهنگی هم بایستی تغییرات به‌گونه‌ای باشد که ماحصل آن‌ها تغییرات در رفتار مردم باشد. 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص موضوع فرزندآوری گفت: مقام معظم رهبری فرزندآوری را نوعی جهاد توصیف کرده‌اند که در واقع مقابله با عوامل شیطانی است که هدفشان نابودی نهاد بنیادین و مقدس خانواده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز