خبرگزاری کار ایران

هشدار بابتِ «افزایش سن و سابقه بازنشستگی»/ نمایندگان مجلس و شورای نگهبان بندهای ضد کارگری را تصویب نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۰۱۰

حسین حبیبی گفت: امیدواریم شورای نگهبان وفق اصول ۹۱و۹۶ قانون اساسی اجازه ندهد مواد ضد کارگری برنامه هفتم تصویب شود، نه احیای استاد شاگردی و نه افزایش سن و سابقه.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بندهای ضد کارگری برنامه هفتم توسعه گفت: مواد مورد مناقشه دولت و مجلس با کارگران که در برنامه هفتم توسعه آمده، نباید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود بلکه باید کامل حذف شوند چرا که نمایندگان مجلس حق ندارند وفق اصل ۷۲ قانون اساسی، قوانینی وضع‌ یا تصویب کنند که با اصول مذهب رسمی کشور و یا با قانون اساسی مغایرت داشته باشد.

به گفته وی، اگر موارد مورد مناقشه و ضد کارگری در لایحه توسعه هفتم توسعه مانند افزایش سن و سابقه در بازنشستگی عادی و سخت و زیان آور و جایگزینی محاسبه ۵ سال آخر بیمه پردازی به جای دوسال آخر برای مستمری بازنشستگی یا ادغام سازمان تامین اجتماعی در سایر صندوق‌ها تصویب شود، اوضاع برای کارگران بسیار سخت خواهد شد.

حبیبی تاکید کرد: امیدواریم شورای نگهبان نیز  وفق اصول ۹۱و۹۶ قانون اساسی اجازه ندهد مواد ضد کارگری برنامه هفتم تصویب شود، نه احیای استاد شاگردی و نه افزایش سن و سابقه.

این فعال کارگری افزود: در شرایطی که کارگران در انتظار ترمیم قانونی دستمزد هستند و با مزد مصوب در سال جاری یک‌سوم هزینه‌های زندگی خانوار را نمی‌توانند تامین کنند، افزایش سن و سابقه بازنشستگی یا اصلاحات پارامتریکِ ضد کارگری وخامت اوضاع را بیشتر می‌کند و کارگران را بیش از پیش به دره‌ی فقر و ناتوانی سوق می‌دهد.

او اضافه کرد: این شرایط قابل قبول نیست؛ مجلس و شورای نگهبان این بندها را به سرعت حذف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز