خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی کارگران شهرداری ایرانشهر ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۲۶۶

درحالی‌که مشکل‌ عدم پرداخت دستمزد معوقه نزدیک به ۵۰۰ کارگر شهرداری ایرانشهردر استان سیستان بلوچستان هنوز ادامه دارد، یکی از کارگران می‌گوید شهرداری ایرانشهر توان پرداخت دستمزد ماهانه کارگران خود را دارد اما مدیریت شهری به‌جای پرداخت مطالبات کارگران، منابع مالی را صرف پروژه‌های غیرضروری شهر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کارگران شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان از خردادماه سال جاری حقوق خود را طلبکارند» این را یکی از کارگران این شهرداری گفت و اضافه کرد: مهمترین موضوع در شهرداری ایرانشهر تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران است. در حال حاضر کارگران شهرداری ایرانشهر با احتساب شهریور ماه ۴ ماه مطالبات معوقه دارند که این موضوع آن‌ها را در شرایط سخت مالی قرار داده است.

او با بیان اینکه مدیریت شهری ایرانشهر به‌جای حفظ وضعیت موجود، به هزینه‌های شهر می‌افزاید، افزود: پروژه‌هایی که هم‌اکنون در شهر ایرانشهر همانند پروژه بلوار بلوچ و آزادی با هزینه‌های بالا در دست ساخت است؛ غیرضروری است.

این کارگر با تاکید بر اینکه شهرداری مبالغ زیادی بابت سنوات پایان کار و عیدی چندین‌ ساله به چندین کارگر که از سال پیش بازنشسته شده‌اند؛ بدهکار است، افزود: کارگران ناچارند برای دریافت مطالبات بازنشستگی خود و سایر مزایایی که در طول مدت اشتغال به کارشان دریافت نکرده‌اند، به مراجع دولتی و قضایی شکایت کنند.

او در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی بعید می‌دانیم شهردای بتواند به این زودی بدهی خود را کامل به کارگران بپردازد، افزود: جدا از معوقات مزدی و بیمه‌ای و سنواتی، کارگران حدود ۱۰ تا ۱۵ سال حق عیدی طلبکارند.

این کارگر با بیان اینکه مدیریت شهری ایرانشهر به‌جای حفظ وضعیت موجود، به هزینه‌های شهر می‌افزاید، افزود: پرداخت طلب مزدی کارگران در اولویت برنامه‌های شهرداری باید باشد بنابراین لازم است مدیریت شهری ایرانشهر نسبت به انجام وظایف قانونی در قبال کارگران مجموعه شهرداری جدیت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز