خبرگزاری کار ایران

کمبود شدید نیروی کار در ترکیه / سازمان جهانی کار: برای کارگران مشوق ایجاد کنید!

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۲۱۷

گزارشی توسط سازمان جهانی کار (ILO) منتشر شد که در آن نویسندگان خواستار ایجاد سیاست‌های فعال بازار کار (ALMPs) برای رفع کمبود شدید کارگر در مناطق آسیب دیده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از ILO، ارزیابی سازمان جهانی کار نشان می‌دهد که نیاز فوری بازار کار در مناطق زلزله زده جنوب ترکیه به نیروی کار جدید، به شدت به اقتصاد ترکیه آسیب وارد کرده است.

با گذشت شش ماه از زمین لرزه‌های ویرانگر که ده‌ها هزار نفر در ترکیه و شمال سوریه در آن جان باختند، گزارشی از سوی سازمان جهانی کار (ILO) منتشر شد که در آن نویسندگان خواستار ایجاد سیاست‌های فعال بازار کار (ALMPs) برای رفع کمبود شدید کارگر در مناطق آسیب دیده شدند.

این گزارش ادعا می‌کند: این برنامه‌های فعال‌سازی بازار کار باید بر اشتغال افراد غیرماهر و آموزش حین کار متناسب با نیازهای خاص منطقه متمرکز باشد. همچنین باید به کمبود مسکن و احیای خدمات عمومی ضروری برای حفظ نیروی کار پرداخته شود. 

برآوردهای ILO می‌گوید: بیش از ۵۵۰۰۰ نفر در زمین لرزه‌های جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه در ماه فوریه ۲۰۲۳ کشته شدند. 

مطالعه جدید ILO تأثیر زمین لرزه‌ها را بر بازار کار و استراتژی‌های بالقوه بازیابی در ترکیه ارزیابی کرده و رکود نسبی اقتصاد ترکیه را معلولِ این رویداد طبیعی قلمداد می‌کند. این بررسی چگونگی برنامه ریزی یک برنامه بازسازی کارآمد برای ایجاد فرصت‌های درآمد برای نیروی کار محلی را بررسی کرد. همچنین مشاغلی را که سریع‌ترین رشد را خواهند داشت و مهارت‌های مرتبطی که مورد نیاز خواهند بود، شناسایی کرد. 

بر اساس این مطالعه، منطقه‌ای در ترکیه که زمین لرزه در آن رخ داد، نزدیک به ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور، از جمله صادرات محصولات کشاورزی و جنگلی را به خود اختصاص داده است. 

تخریب‌های ناشی از زلزله منجر به افزایش تقاضا در بخش ساخت و ساز برای آواربرداری و بازسازی شده است. با این حال، این منطقه با کمبود نیروی کار قابل توجه مواجه است که این امر با مهاجرت و افزایش تقاضا برای نیروی کار غیر ماهر و کم مهارت تشدید شده است.

در این گزارش آمده است که منطقه نیاز به جذب و نگهداری کارگران به ویژه در بخش‌های کشاورزی و ساخت و ساز دارد. در عین حال، ایجاد امنیت و رفاه برای زنان آسیب دیده، معلولان و آسیب‌دیدگان زلزله که کم هم نیستند، بسیار اهمیت دارد.

سازمان جهانی کار خواستار ایجاد مشوق‌های موثر برای حضور نیروی کار، از جمله حمایت‌های نقدی، ایجاد زیرساخت‌های اورژانسی و فوری و یارانه دستمزد شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز