خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

در تبدیل وضعیت و ساماندهی‌ها تا زمانی که قانون تکلیف نکند چیزی مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۳۲۹

۱۱۰ هزار نفر در بخش آموزش و بهداشت تا پایان سال استخدام خواهند شد

میثم لطیفی گفت: تاکید ما بر افزایش ظرفیت نیرو و جذب در مناطق محروم است تا خدمات در تمام نقاط کشور عادلانه توزیع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استخدام، تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروهای شرکتی، قراردادی و رسمی در دولت یکی از مطالبات این روزهای کارمندان و کارگران دولت است. در میان دستگاه‌های دولتی؛ وزارت آموزش و پرورش یکی از پرجمعیت‌ترین بخش‌های کشور است که هر ساله استخدام دارد، اما وضعیت استخدامی سایر دستگاه‌ها مشکلاتی دارد که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در روزهای اخیر روی آن‌ها تمرکز دارد. 

میثم لطیفی (رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور) با اشاره به هجدهمین جشنواره ارزیابی دستگاه‌های این سازمان با عنوان «جشنواره شهید رجایی» در رابطه با امتیازدهی و اولویت‌بندی دستگاه‌ها در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای موقت و شرکتی و طرح ساماندهی نیروها به ایلنا گفت: در این زمینه قانون باید تعیین تکلیف کند و هنوز در این زمینه تکلیف قانونی‌ برای سازمان اداری و استخدامی تعیین نشده است. 

وی درباره اولویت‌بندی دستگاه‌ها در زمینه تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروها افزود: چون این طرح دستخوش تغییراتی است، لذا از هم‌اکنون مشخص نیست که چه تصمیمات و اولویت‌بندی‌هایی در زمینه اجرای طرح تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروها گرفته شود. هرچه در قانون پیش‌بینی شود، سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است آن را اجرا کند. 

لطیفی درباره برنامه استخدامی این سازمان در سال پیش‌رو اظهار کرد: تلاش کردیم از ظرفیت آزمون‌های استخدامی در جذب نیرو استفاده کنیم. در بخش آموزش و پرورش قریب ۵۶ هزار نفر در سال جاری جذب خواهیم داشت. در رابطه با دانشگاه فرهنگیان مجوز قریب به ۳۰ هزار نفر صادر شده زیرا جذب نیروی بخش آموزش مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به این مطلب که برای حوزه بهداشت و درمان و جذب نیروی بیمارستانی، پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری امسال ظرفیت جذب ۲۵ هزار نفر استخدام در نظر گرفته شده که در بیمارستان‌های دولتی و خیریه‌ای مشغول خواهند شد، افزود: برای جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها که نیاز امروز بخش آموزش عالی است، ۲۴۰۰ نفر ظرفیت استخدامی در نظر گرفته شده و در وزارت بهداشت نیز برای امسال ۵۰۰ نفر و برای سال آینده ۱۵۰۰ نفر ظرفیت جذب هیات علمی درنظر گرفته شده است. ضمن اینکه تاکید ما بر افزایش ظرفیت نیرو و جذب در مناطق محروم است تا خدمات در تمام نقاط کشور عادلانه توزیع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز