خبرگزاری کار ایران

تظاهرات همبستگی کارگران و دهقانان هندی/ محکومیت بی‌عملی دولت

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۴۳۲

تظاهرات اعلام همبستگی اتحادیه‌های صنفی در هندوستان با مردم و کارگران مانی‌پور هند و اعتراض به بی‌عملی دولت و حزب راست حاکم این کشور را در دو روز گذشته درنوردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری WFTU، جمعی از کارگران و دهقانان هندی در همبستگی با کارگران منطقه مانی‌پور هندوستان که با برخورد دولت مواجه شده‌اند، روز گذشته به خیابان‌ها آمدند. 

تظاهرات اعلام همبستگی اتحادیه‌های صنفی در هندوستان با مردم و کارگران مانی‌پور هند و اعتراض به بی‌عملی دولت و حزب راست حاکم این کشور را در دو روز گذشته درنوردید. 

هزاران نفر از کارگران، دهقان و کارمندان بخش غیردولتی در سراسر کشور در همبستگی با مردم مانیپور با فراخوان مرکز اتحادیه‌های کارگری هند (CITU)، کیسان سابها (AIKS) و اتحادیه کارگران کشاورزان سراسری هند (AIAWU) به خیابان‌ها آمدند. 

از آنجا که درگیری ارتش و پلیس هند با مردم و کارگران منطقه مانی‌پور منجر به زد و خوردهای گسترده شده است، معترضان خواستار بازگرداندن صلح در این ایالت، خلع سلاح مردم، ایجاد امکانات در کمپ‌های امدادی و جبران خسارات وارده به اموال مردم شدند. 

ماجرا از آنجا شروع شد که فیلم‌های تکان دهنده‌ای از خشونت و آزار علیه دو زن کارگر در مانی‌پور منتشر شد و وجدان عمومی دچار خدشه شد. 

این روزها خشونت و آزار جسمی، روانی و جنسیتی علیه زنان در محیط‌های کارگری هندوستان در غفلت دولت به امری شایع بدل شده است. بسیاری از اتحادیه‌ها پیش از این به انفعال دولت هند در این زمینه و از جمله در مورد مسئله اخیر مانی‌پور معترض شدند. 

WFTU به عنوان فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در واکنش به این اعتراضات اعلام کرده است: پاسخ طبقه کارگر، کارگران کشاورزی و دهقانان و به طور کلی مردم هند به فراخوان همبستگی بار دیگر ثابت کرد که اتحاد طبقات زحمتکش و مردم تنها می‌تواند با انواع فساد و خیره‌سری دولت‌ها مقابله کند و صلح و دوستی را در میان مردم به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز