خبرگزاری کار ایران

مزایای اضافه کاری کارگران شهرداری رودبار پرداخت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۵۹۷

تعدادی از کارگران شاغل در مجموعه شهرداری رودبار و سازمان‌های وابسته به آن، از اجرا نشدن قانون کار درخصوص محاسبه مزایای اضافه‌کاری و شب‌کاری خود خبر می‌دهند.

تعدادی از کارگران شاغل در مجموعه شهرداری رودبار در استان گیلان، در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: باوجود اجباری بودن اضافه‌کاری و کار شبانه، کارفرما مزایای مزدی ما را پرداخت نمی‌کند. این ادعا درحالی است که برابر مواد ۵۸ و ۵۹ قانون کار باید بابت هر ساعت کار اضافی ۴۰ درصد و بابت هر ساعت کارشبانه ۴۰ درصد مزد بیشتر پرداخت کرد.

به گفته کارگران، جدا از این مسئله؛ شهرداری در حالی مزایای اضافه کاری کارگران را پرداخت نمی‌کند که همه کارکنان اداری و مدیران این مجموعه برای افزایش حقوق‌های خودماهانه حدود ۱۲۰ ساعت اضافه کاری برای خود محاسبه می‌کنند.

آن‌ها با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات ما پرداخت نشدن مزایایی است که قانونا باید به کارگر پرداخت شود، افزودند: این مزایا شامل مزایای رفاهی، مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی است که شهرداری چند سال است علارغم وعده‌هایی که به کارگران می‌دهد از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کند.

کارگران با بیان اینکه حقوق دریافتی ما مخارج زندگی خانوادگی‌مان راتامین نمی‌کند، افزودند: با پرداخت نشدن اضافه‌کاری‌ها و حذف مزایای عرفی و سایر مطالبات سنواتی، حق مرخصی و غیره که از سال ۹۴ به تاخیر افتاده، برای تامین مخارج دچار مشکل شده‌ایم.

به گفته کارگران همه کارگران شرکتی مجموعه شهردرای رودبار جدا از اینکه ۵ ماه از حقوق سال ۱۴۰۰ خود را از کارفرما طلبکارند، فاقد قرارداد کار، فیش حقوقی و امکانات و حتی لباس و کفش مناسب کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز