خبرگزاری کار ایران

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری تحریم‌های جدید علیه کوبا را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۵۹۴

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در بیانیه‌ای تحریم‌های جدید مصوب پارلمان اتحادیه اروپا علیه کوبا را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، این اتحادیه در بیانیه‌ای که به تصویب هیات مدیره این اتحادیه جهانی رسیده است، فشارها و تحریم‌ها علیه مردم و کشور کوبا را محکوم کرد. 

در این بیانیه با اشاره به فشارها و قطعنامه‌های جدید اتحادیه اروپا در تایید و تمدید تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه کوبا آمده است: «WFTU» حمله جدید غیرقابل قبول پارلمان اتحادیه اروپا علیه کوبا را محکوم کرد. قطعنامه جدید پارلمان اروپا در تشدید و تمدید تحریم‌های کوبا و افزایش فشار سیاسی و اقتصادی به این کشور، حمله و تضعیف دستاوردهای مردم کوبا برای رسیدن به استقلال و عدالت اجتماعی است؛ این درحالی است که بیش از شش دهه در محاصره جنایتکارانه امپریالیسم آمریکا و متحدانش رنج می‌برند. 

در این سند فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری همچنین با انتقاد از سیاست‌های امپریالیستی و مداخله‌گرایانه کشورهای غربی که شامل اقدام ضد کارگری و ضد انسانی تحریم اقتصادی علیه همه کشورهای مخالف سلطه‌گری آمریکا و ناتو محسوب می‌شود، آمده است: جامعه کوبا به‌عنوان جامعه‌ای که بدون توجه به تحریم‌ها به جای نیروی نظامی و بمب برای ملت‌های دیگر کمک انسان دوستانه و پزشک و دارو می‌فرستد، در برابر تحریم‌ها سر خم نکرده است. جامعه‌ای که رشد و توسعه آن در خدمت نیازهای مردم است و نه سود شرکت‌های چند ملیتی، قطعا مورد هجمه کشورهای سلطه‌گر قرار می‌گیرد اما مردم کوبا همچنان به مقاومت دربرابر این سلطه‌گری ادامه می‌دهند. 

در پایان این بیانیه آمده است: فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری به مناسبت ۲۶ ژوئیه (چهارشنبه چهارم مردادماه)، سالگرد حمله به پادگان مونکادا و آغاز فرآیند انقلاب استقلال طلبانه و ضد آمریکایی کوبا، یک کمپین همبستگی با مردم کوبا ترتیب می‌دهد و این پیام قوی بین‌المللی را منتشر می‌کند که «کوبا تنها نیست».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز