خبرگزاری کار ایران

ورود ۷ کارگر تبعه خارجی به داروگر تهران/ کارگران: مسئولان پاسخگو نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۸۵۴

وضعیت کارگران داروگر برای مسئولان استان تهران بی‌اهمیت شده بطوریکه چندین سال است برای پیگیری مشکلات خود و محل کارمان به دفاتر مسئولان ازجمله وزارت کار مراجعه می‌کنیم و وضعیت معیشتی‌ کارگران را با آنها در میان می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک کارگر کارخانه داروگر از به کار گرفتن اتباع خارجی در این کارخانه ابراز نگرانی کرد. وی گفت: ورود کارگران اتباع خارجی به کارخانه داروگر تهران موجب افزایش نگرانی کارگران پیمانی این شرکت شده است.

این کارگر افزود: در روزهای اخیر ۷ کارگر خارجی در کارخانه داروگر تهران مشغول کار شده و مسئولیت نگهبانی و حراست کارخانه را در کنار دو کارگر نگهبان ایرانی برعهده گرفته‌اند.

وی با بیان این مطلب که کارفرمایان اغلب برای فرار از پرداخت حق بیمه و به دلیل ارزان بودن نیروی کار خارجی، اتباع غیر مجاز را به خدمت می‌گیرند، گفت: حضور اتباع خارجی فرصت‌های شغلی نیروهای کار داخلی کارخانه را از بین می‌برد.

این کارگر با اشاره به این مطلب که چنین اتفاقاتی در مقابل چشم نهادهای نظارتی از جمله بازرسی وزارت کار رخ می‌دهد، گفت: علارغم پیگیری چندین باره از نهادهای قضایی و دولتی همچنان سهامدار کارخانه، برای احیای خط تولید و رونق بخشیدن به چرخه فعالیت کارخانه تلاشی نمی‌کند و درنتیجه کارگران با چندین ماه حقوق و بیمه معوقه بلاتکلیف هستند.

وی خواستار رسیدگی به وضعیت این کارخانه ازسوی نهاد قضایی شد و افزود: چند سالی است کارخانه داروگر تهران دچار مشکلات اساسی شده و تولیدات آن به حداقل کاهش یافته و در بیشتر موارد تولیدی ندارد به همین دلیل مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران ۴ و ۷ ماه به تاخیر افتاده است.

طبق اظهارت وی؛ وضعیت کارگران داروگر برای مسئولان استان تهران بی‌اهمیت شده بطوریکه چندین سال است برای پیگیری مشکلات خود و محل کارمان به دفاتر مسئولان ازجمله وزارت کار مراجعه می‌کنیم و وضعیت معیشتی‌ کارگران را با آنها در میان می‌گذاریم.

این کارگر در ادامه گفت: برخی کارگران داروگر برای تامین معاش خانوادهایشان بعد از ساعات کار تا نیمه شب اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند.

وی با طرح این سوال که چرا بعد از سال‌ها مسئولان تکلیف داروگر و کارگران آن که سابقه کار بعضی تا ۲۸ سال است، را مشخص نمی‌کنند؟ کارگران عمر خود را پای خدمت به تولید کشور گذاشته‌اند و در چنین شرایطی باید از آنها حمایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز