خبرگزاری کار ایران

انتظار برای بازگشایی کامل«آرد کلوکز و نشاسته یاسوج»

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۰۹۶

کارگران قدیمی واحد کارخانه «آرد کلوکز و نشاسته یاسوج» می‌گویند: علارغم تاکید مسئولان در بازگشایی کامل واحد «آرد کلوکز و نشاسته یاسوج»، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران قدیمی کارخانه «آرد کلوکز و نشاسته یاسوج» همچنان در انتظار بازگشایی کامل کارخانه هستند.

کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه‌های کشور در سال ۶۹ به بهره‌برداری رسید اما چندسالی است به دلایلی از جمله مشکل مالی دچار رکود شده است و تنها یک بخش از چهار حلقه تولید آن با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

یکی از کارگران سابق کارخانه آرد کلوکز و نشاسته یاسوج با بیان اینکه هم اکنون سازمان اقتصادی کوثر مالکیت کارخانه آرد یاسوج را در اختیار دارد، گفت: بخش آرد کارخانه با حداقل ظرفیت کار می‌کند. در عین حال سایر بخش‌ها هنوز فعال نیستند و ماشین آلات تولید نشاسته نیز بعداز سی سال بلاتکلیفی از رده خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه دستگاها مستهلک شده‌اند ولی در صورت تامین اعتبار نوسازی خواهند شد، افزود: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان یاسوج و اینکه شرکت آرد در صورت راه‌اندازی کامل می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم باشد، از مسئولان می‌خواهیم برای تکمیل فعالیت این کارخانه، هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

یکی دیگر از کارگران کارخانه آرد یاسوج در تشریح مشکلات این واحد تولیدی گفت: بخش آرد کارخانه با اشتغال حدود ۵۵ کارگر کار می‌کند. در عین حال بخش نشاسته هنوز فعال نشده و هر چند وقت یکبار سازمان اقتصادی کوثر به عنوان متولی کارخانه تصمیم به فروش کارخانه می‌گیرد که با نخالفت اهالی ومسدولان مواجه می‌شود.

طبق اظهارات وی؛ زمانی آرد این کارخانه جزو برند برتر و شناخته شده در کشور بود و کارخانجات معتبر و بزرگ کشوری نیز مشتریان گلوکز این کارخانه بودند، اما حال با رکود کارخانه، شرکت‌های دیگر جای آن را گرفته‌اند.

این کارگر آرد یاسوج همچنین گفت: در حال حاضر این کارخانه با ۵۵ کارگر با انبوهی از مشکلات کوچک و بزرگ به حال خود رها شده و حدود ۹ میلیارد تومان بدهی به نهادهای دولتی و خصوصی دارد.

او بیان اینکه کارگران این کارخانه خواستار آن هستند که هرچه سریعتر مسئولان به مشکلات این واحد صنعتی رسیدگی کنند، افزود: انتظار داشتیم در سال جاری با مساعدت مسئولان شاهد بهتر شدن وضعیت این کارخانه باشیم اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و وضعیت طبق روال قبل ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز