خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران شهرداری رودبار برای وصول مطالبات قدیمی/ نارضایتی از کار با پیمانکار

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۹۵۴

حدود ۷۰ کارگر شاغل در مجموعه شهرداری رودبار هنوز موفق به دریافت مطالبات قدیمی سال ۱۴۰۰ خود از پیمانکار نشده‌اند.

یک کارگر شهرداری رودبار در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: حدود ۷۰ کارگر مجموعه شهرداری رودبار که تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری در شهرداری مشغول به کار هستند در سال ۱۴۰۰، هر ماه مطالبات مزدی خود را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده و مجموع مطالبات آن‌ها از پیمانکاردر این سال به حدود ۵ ماه می‌رسد.

یکی از کارگران شهرداری رودبار در ارتباط با مشکلات ایجاد شده، گفت: از بدو شروع به کار هر ماه مطالبات خود را با تاخیر دریافت می‌کنیم. در سال ۱۴۰۰ شرایط مالی شهرداری به گونه‌ای بود که پیمانکار امکان وصول صورت وضعیت‌های مالی خود را از شهرداری نداشت به همین دلیل در طول ۱۲ ماه از سال ۱۴۰۰ هر ماه مبالغ کمی را به عنوان علی‌الحساب از کارفرما دریافت کرده‌ایم. وضع موجود شرایط زندگی را برایمان سخت کرده است به همین دلیل شماری از کارگران برای وصول این طلب قدیمی از پیمانکار وقت شکایت کرده‌اند اما پیمانکار با انکار ماجرا؛ راضی به پرداخت طلب کارگران نیست.

وی با اشاره به میانگین ۱۰ تا ۱۵ ساله‌ی سابقه کاری خود و همکارانش در شهرداری رودبار گفت: میزان دریافتی یک کارگر با روزی ۸ تا ۱۲ ساعت کار با سه حق اولاد، ۹ میلیون و ۳۰۰هزار تومان است. این مبلغ دریافتی به نسبت سایر همکاران قرارداد مستقیم و رسمی حداقل ۴ تا ۵ میلیون کمتر است.

او با بیان اینکه کارگران شهرداری رودبار فاقد قرارداد کار، فیش حقوقی و امکانات و حتی لباس و کفش مناسب کار هستند، در ادامه گفت: در گذشته کارگران شهرداری رودبار بدون حضور پیمانکاران به صورت رسمی یا قرارداد مستقیم مشغول کار بودند و امکاناتی که در اختیار کارگران بود قابل مقایسه با شرایط کار امروز ما کارگران پیمانکاری نیست. آن‌ها از امکانات رفاهی و مزدی خوبی بهره می‌بردند و هزینه اضافه‌کاری‌های آن‌ها نیز به موقع پرداخت می‌شد.

این کارگر شهرداری گفت: ما کارگران از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شهری به مشکلات‌مان که در نتیجه حضور پیمانکاران مختلف ایجاد می‌شود، اعتنایی نمی‌کنند.

وی با یادآوری اینکه خواهان حذف پیمانکار در شهرداری رودبار هستیم، در ادامه افزود: در حقیقت شهرداری نباید با پیمانکاری که به کارگران بدهکار است تسویه حساب می‌کرد. امکان بهبود شرایط شغلی برای همه ما وجود دارد اما نمی‌دانیم چرا مسئولان ترجیح می‌دهند از یکسو به همکاری با پیمانکاران ادامه دهند و از سوی دیگر مطالبات مزدی ما را با یک شرکت واسطه‌ای به حساب ما پرداخت کنند؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز