خبرگزاری کار ایران

در نشست تعاونی‌های مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی مطرح شد؛

برنامه‌ریزی برای خرید کالای اقساطی را در دستور کار داریم/ باید نیاز حداکثری اعضا با نرخ مناسب تامین شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۴۶۸

دومین نشست مدیران عامل تعاونی‌های مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی با مدیرعامل و معاون بازرگانی اتحادیه سراسری امکان در سالن کنفرانس خانه کارگر تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست تعاونی‌های مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی، کریم صادق زاده تبریزی (عضو هیأت مدیره اتحادیه امکان) صداقت و وفاق و همدلی را اصلی‌ترین عنصر موفقیت در تعاونی‌ها از جمله اتحادبه امکان دانست و گفت: تعاونی‌ها باید با در نظر داشتن شرایط اقتصادی جامعه بدون نگرانی به فکر رشد و توسعه باشند همانگونه که اتحادیه امکان در دوره مدیریت جدید با بکارگیری روش‌های مناسب در راستای ارایه خدمت به اعضا فعالیت دارد.

وی بر ترسیم راهکارهای استراتژیک همه جانبه برای توزیع مناسب کالاهای موردنیاز تعاونی‌های دینفع از طریق اتحادیه امکان با استفاده از برپایی نشست و گفتگو تآکید کرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان ضمن آشنایی با نیازهای منطقه‌ای با ظرفیت‌های تولیدات استانها نیز آشنا شد و برای توسعه کار از آن بهره جست.

صادق زاده امکان خریدهای کلان با بهای کمتر را از ظرفیت‌های مهم اتحادیه امکان برشمرد و گفت: این پتانسیل امکان خوبی را برای رشد و توسعه و ارایه خدمات به اعضای تعاونی‌های مصرف کارگری قرار می‌دهد که باید به جد مورد توجه قرار گیرد. افزون بر آن در تعاونی‌ها این فرصت وجود دارد که پس از کسر برخی هزینه‌های جاری به دنبال فروش بدون سود به ویژه در برخی مناسبت‌ها به اعضا هم باشیم.

عضو هیأت مدیره اتحادیه امکان همچنین توجه به ضرورت تنوع کالا در تعاونی‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید شرایطی در تعاونی‌ها به وجود آوریم تا نیاز حداکثری اعضا با نرخ مناسب تامین شود.

صادق زاده به ضرورت احیای آموزش مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره تعاونی‌ها با قوانین تجارت و تعاونی‌ها تأکید کرد و گفت: پیش از این و در سال‌های قبل ماهنامه امکان منتشر می‌شد که از مباحث بسیار ارزنده آموزشی برخوردار بود و در بالابردن آگاهی تعاونی‌ها نقش داشت که متاسفانه منتشر نمی‌شود که انتشار مجدد آن می‌تواند در مباحث آموزشی و اطلاع‌رسانی موثر باشد.

وی همچنین با اشاره به جشنواره تعاونی‌های برتر از تعاونی مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد و گفت: حضور تعاونی مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی در این جشنواره به خوبی می‌تواند ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این تعاونی‌ها درحوزه‌های مختلف به معرض نمایش بگذرد.

علیرضا محمودی ( مدیرعامل اتحادیه امکان )نیز در این نشست با تأکید بر اینکه فعالیت در اتحادیه امکان باید در یک مسیر روشن و شفاف انجام می‌شود، گفت: مجموعه اتحادیه امکان باید با تلاش مضاعف نیاز همه جانبه کالایی اعضا را تامین کند مشکلی از جامعه هدف در این خصوص بر زمین نماند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کارخانجات تولیدی استان آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع غذایی، پوشاک و بهداشتی اظهار داشت: به خوبی از این ظرفیت تولیدات با کیفیت میتوان برای تامین نیازهای کلان اتحادیه امکان بهره جست.

محمودی با تأکید بر اینکه کیفیت محصولات یک اولویت اساسی برای تامین کالاهای اتحادیه امکان است، تأکید کرد: در عین حال توجه به خرید با کیفیت، اتحادیه امکان به دنبال آن است که مشکلات کارگران ایرانی درکل کشور با این خریدها و پابرجا نگه داشتن کارخانجات حل وفصل شود.

وی در ادامه یکی از اقدامات مهم اتحادیه امکان را برنامه ریزی برای خرید کالای اقساطی عنوان کرد و گفت: شرایط فعلی اقتصادی ایجاب می‌کند برای تامین نیاز جامعه کارگری و بازنشستگان امکان فروش با اقساط بالا و مناسب را فراهم کنیم که درحال حاضر اتحادیه امکان به طور جدی در حال مذاکره و برنامه ریزی در این زمینه است.

محمودی توزیع کالاهای اساسی دولتی را از دیگر برنامه‌های مهم اتحادیه امکان خواند و گفت: تعاونی‌های مصرف کارگری بایستی فعالانه در این عرصه همراه با اتحادیه امکان در تامین نیازکارگران از توزیع کالاهای اساسی باشند.

در پایان نشست  علیرضامحمودی (مدیرعامل اتحادیه امکان) و رضایی (معاون بازرگانی اتحادیه امکان) به سوالات و دغدغه‌های مدیران تعاونیهای مصرف کارگری استان آذربایجان شرقی پاسخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز