خبرگزاری کار ایران

درخواست رسیدگی به وضعیت مسکن اعضای تعاونی کارکنان منابع طبیعی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۵۰۳

اعضای تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس؛ از مسئولان خواستند برای رفع مشکلات زمین‌های این تعاونی در مجموعه شهر جدید صدرا اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود دو هزار عضو تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس حدود ۲۰سال است که برای خانه‌دار شدن در انتظار دریافت زمین در بلاتکلیفی بسر می‌برند. شماری از اعضای این تعاونی، صبح روز (۲۴ اردیبهشت ماه) به وضعیت بلاتکلیفی خود اعتراض کردند.

معترضان می‌گویند: حدود ۲۰ سال از خرید زمین می‌گذرد؛ اما همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. شمار افرادی که از طریق این تعاونی اقدام به خرید زمین کرده‌اند، ۲ هزار نفر است. از قرار معلوم در ابتدا به این کارگران وعده داده شده بود زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع در شهر جدید صدرا به آنان داده می‌شود اما بعد از اینکه پول‌های این کارکنان جمع‌آوری می‌شود مسئولان تعاونی مسکن به وعده خود عمل نمی‌کنند و بخشی از زمین‌ها طی ۲ دهه گذشته به افراد دیگر فروخته می‌شود. جالب اینکه اخیرا شرکت عمران صدرا به عنوان متصدی فعلی این زمین‌ها برای واگذاری از مالکان در خواست مبالغ بیشتری کرده است.

به گفته یکی از معترضان امتیاز این زمین‌ها از سوی اعضای سابق اغلب فروخته شده و گویا در سال ۹۵ بعد از انحلال این تعاونی به دلیل تخلفات هیات مدیره، در سال ۹۲ این زمین‌ها به شرکت عمران صدرا واگذار شده است.

وی با بیان اینکه هنوز پرونده تعاونی مسکن کارکنان منابع طبیعی استان فارس در دستگاه قضایی باز است، در ادامه گفت: سال ۹۹ از سوی شرکت عمران صدرا به مالکان اعلام شده که باید برای خرید زمین‌های خود مبلغ ۹۳۰ هزار تومان دیگر به ازای هر مترمربع پرداخت کنند که تا خرداد ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ نفر به طور کامل این مبلغ را واریز و حدود ۷۰۰ نفر از مالکان نیز بخشی از این رقم را بصورت اقساطی پرداخته‌اند.

وی اضافه کرد: با بازداشت مدیرعامل وقت شرکت عمران شهر جدید صدرا در مرداد ۱۴۰۰ به دلیل اتهامات مالی، توافقات قبلی اعضای این شرکت تعاونی با مدیریت شرکت عمران نیز برهم زده شد و بیش از ۲هزار خانواده گرفتار این مشکل شده‌اند.

آن‌ها می‌گوید: انتظار دارند قوه قضائیه و دادستانی فارس احقاق حقشان ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز