خبرگزاری کار ایران

اعتراض به بازداشت هشت کارگر پارس جنوبی/ صدای کارگران پیمانکاری را بشنوید

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۸۲۳

رامین اناری از اظهارات معاون استاندار بوشهر مبنی بر بازداشت کارگران معترض انتقاد کرد.

رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و پروژه‌ای) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از اظهارات معاون استاندار بوشهر انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به مطالبات برحق کارگران پروژه‌ای شد.

اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ظهر دیروز (بیست و چهار اردیبهشت) در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه کمیسیون کارگری در استان بوشهر به‌صورت مستمر تشکیل می‌شود، اظهار داشت: هشت لیدر اصلی اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی بازداشت شده‌اند؛ این لیدرها در منطقه پارس جنوبی از طریق فضای مجازی و حقیقی برای تداوم اعتراضات کارگری آن را مدیریت می‌کردند.

اناری می‌گوید: ما پیگیری‌هایی را برای اطلاع از بازداشت این کارگران صورت داده‌ایم؛ سوال ما این است که چرا مساله اعتراض صنفی کارگران را امنیتی کرده‌اند و چه مدارکی در دست دارند که این معترضان به جز خواسته‌های صنفی، مطالبات دیگری داشته‌اند.

این فعال کارگری با بیان اینکه اگر طرح ساماندهی در دو سال و چند ماه اخیر مصوب شده بود این همه مشکل و گرفتاری درست نمی‌شد؛ می‌گوید: مجلس بالاخره طرح را به تصویب رسید اما ظاهراً باز برخی از مدیران دولت و معاونان رئیس جمهور در نشست‌های مشترک با حذف پیمانکاران مخالفت می‌کنند و این در حالیست که شخص رئیس جمهور در روز جهانی کارگر به صراحت گفت بساط پیمانکاری‌ها باید برچیده شود.

به گفته اناری، کارگران معترض نفت و گاز به خصوص پیمانکاری‌ها و پروژه‌ای‌ها، مطالبات قانونی روشنی دارند؛ این مطالبات همه براساس قانون و در چارچوب قانون است و نباید با کارگران برخورد شود. ضمن اینکه نباید در مقابل حذف پیمانکاران سنگ‌اندازی کنند و مانع تصویب نهایی طرح ساماندهی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز